۰ نفر

رشد ۸ درصدی قیمت طلا در ماه ژوئن

۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳
کد خبر: 363173
رشد ۸ درصدی قیمت طلا در ماه ژوئن

قیمت طلا پیش از مذاکرات تجاری چین و آمریکا بالا رفت و در ماه ژوئن رشد ۸ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش رویترز، قیمت طلا روز جمعه ثابت ماند. سرمایه‌گذاران منتظر بودند ببینند نتیجه مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا این نزاع دو جانبه را حل خواهد کرد یا نه. در این بین، پلاتین 3 درصد افزایش قیمت داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، طلا در ماه ژوئن 8 درصد بالا رفت که بیشترین رشد ماهانه طی سه سال گذشته بود. دلیل آن هم انتظار تسهیل سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا بود. قیمت طلا در سه ماهه دوم سال 9.1 درصد افزایش داشت که بیشترین افزایش از ابتدای 2016 بود.

قیمت نقدی طلا در روز جمعه کمی تغییر یافت و به 1409.33 دلار در هر اونس رسید .قیمت ها از مرز 1400 دلار در اوایل هفته گذشته و برای اولین بار در سال به 1438.63 دلار در هر اونس رسیده بود.

قیمت معاملات آتی طلای آمریکا هم در روز جمعه 0.1 درصد بالا رفت و به 1413.70 دلار در هر اونس رسید .

دیوید مگر، مدیر تجارت طلا در های ریچ فیوچرز گفت:« در مورد جنگ تجاری نگرانی و بی ثباتی هایی وجود دارد. با ادامه درگیری تجاری شاهد افزایش خرید طلا هستیم».

هر گونه کاهش در درگیری های تجاری تقاضای این فلز گرانبها را کاهش می دهد.

دونالد ترامپ و شی جین پینگ، روسای جمهور آمریکا و چین در اجلاس جی20 در اوساکای ژاپن با هم دیدار کردند. این مذاکرات به حل جنگ طولانی مدت تجاری بین دو کشور کمک کرده است.

در این بین، دلار تغییر چندانی نکرده است و ضعیف ترین ماه را از آغاز 2018 تجربه می‌کند. کاهش نرخ بهره فدرال رزرو شاخص دلار را 1.7 در صدر در این ماه پایین آورد.

قیمت نقره 0.3 درصد بالا رفت و به 15.30 دلار در هر اونس رسید. این فلز 5 درصد در ماه ژوئن افزایش قیمت داشت که بیشترین افزایش ماهانه در سال جاری بود. پالادیوم 0.5 درصد کاهش یافت و به 1543.01 دلار رسید.

پلاتین بیش از 3 درصد بالا رفت و به 839.76 دلار رسید که بالاترین حد از 16 می بود.

افزایش قیمت طلا باعث شده تاجران کل فضای فلزات گرانبها را بررسی کنند. افزایش تقاضای قطعات خودروهای الکتریکی هم قیمت پلاتین را بالا برده است.