۰ نفر

رییس اتحادیه طلا در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین؛

چرا ارزانی طلا دوام نداشت؟/ فاصله زیاد سکه یک گرمی با قیمت واقعی

۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷
کد خبر: 362536
چرا ارزانی طلا دوام نداشت؟/ فاصله زیاد سکه یک گرمی با قیمت واقعی

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، جهش اونس جهانی بعد از 6سال را عامل اصلی گران شدن طلا و عدم ماندگاری در قیمت‌های پایین دانست.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به تحولات سیاسی و تاثیر آن بر قیمت اونس جهانی بیان کرد: کاهش بهره بانکی در آمریکا و تنش‌ها و اختلافات این کشور با سایر کشور‌ها باعث شده اونس جهانی واکنش نشان دهد و طبیعتا این موضوع می‌تواند در طلای داخلی ما نیز تاثیر منفی بگذارد.

وی ادامه داد: در این مدت بازار ارز تا حدودی با ثبات همراه بوده و حتی در چند هفته اخیر نرخ دلار کاهش یافته، از همین رو با وجود جهش اونس با افزایش چشمگیر طلا و سکه مواجه نشدیم.

محمدولی درباره تاثیر انتظارات بر روند بازار گفت: طلا وقتی به گرمی 407هزار تومان رسید، انتظار این بود که روند کاهشی ادامه‌دار باشد اما عوامل جانبی مانند اتفاقات سیاسی اجازه سقوط بیشتر به طلا نداد؛ بنابراین گاهی انتظارات نمی‌تواند مانع حرکت بازار شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره میزان تقاضا در این بازار نیز اظهار کرد: تقاضا نسبت به گذشته بیشتر شده و بازار دیگر راکد نیست، اما همچنان نوسانات اجازه نمی‌دهد تا تقاضایی که نیاز بازار است ایجاد شود.

محمدولی همچنین با اشاره به عدم تطابق قیمت سکه یک گرمی با طلا اظهار کرد: قیمت سکه یک گرمی به تناسب نرخ طلای 18عیار باید حدود 500هزار تومان باشد اما از آنجا که تقاضا و قدرت خرید مردم برای این سکه بالا است و از طرف دیگر آنطور که باید عرضه صورت نمی‌گیرد، سکه یک گرمی گران‌تر از نرخ واقعی فروخته می‌شود.

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در حال حاضر سکه تمام طرح جدید حدود 430هزار تومان حباب دارد.

محمدولی همچنین درباره وضعیت بازار تا پایان هفته تصریح کرد: اگرچه پیش‌بینی در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست، اما با روند فعلی انتظار این است که تا پایان هفته بازار آرامی داشته باشیم.