۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

حراج ارزشمندترین مجموعه جواهرات جهان/ پیش بینی فروش 120میلیون دلاری جواهرات هندی

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبر: 360924
حراج ارزشمندترین مجموعه جواهرات جهان/ پیش بینی فروش 120میلیون دلاری جواهرات هندی

قیمتی‌ترین مجموعه جواهرات و اشیای سلطنتی در طول تاریخ، که متعلق به دوران حکومت هند و مغول‌هاست، در تاریخ 19 ژوئن به حراج گذاشته می‌شود.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ مجموع 400 عدد از جواهرات، اشیا و سنگ‌های قیمتی هندی، که در هفته جاری قرار است به فروش برسد، انتظار می‌رود بیش از 115.9میلیون دلار(رکورد قبلی فروش جواهرات) ارزش داشته باشد. این رقم نشان‌دهنده فروش با ارزش‌ترین جواهرات جهان در طول تاریخ خواهد بود.

مجموعه جواهرات با شکوه به جا مانده از دوران مغول و مهاراجه، آثار هنری و زیورآلات و اشیای سلطنتی هندی که حدود 500 سال قدمت دارند، در تاریخ 19 ژوئن، در خانه حراجی کریستیز واقع در نیویورک، به حراج گذاشته خواهد شد.

خانه حراجی کریستیز می‌گوید: " این مجموعه بهترین و ارزشمندترین حراج جواهرات و اشیای قیمتی است و پیش‌بینی می‌شود رکورد فروش 115.9 میلیون دلاری مجموعه طلا و جواهرات الیزابت تیلور در سال 2011 را شکست دهد."

از جواهرات موجود در این حراجی می‌توان به الماس آیینه‌ای بهشت 52.58 قیراطی با ارزش حدود 10میلیون دلار اشاره کرد که به دوران مغول تعلق دارد.

02

یکی دیگر از جواهرات زیبای این مجموعه، طلای پرالماس جیگا، جواهری زینتی که روی سربند استفاده می‌شود، است که بین 1.2 میلیون تا 2.2 میلیون دلار ارزش دارد.

03

خنجر منبت‌کاری شده با سنگ یشم سبز و طلا که متعلق به شاه جهان، امپراطوری که تاج‌محل را ساخت، نیز انتظار می‌رود با قیمت بسیار بالایی به فروش برسد.

از دیگر موارد این مجموعه، جواهرات متعلق به دوران آل ثانی است، که در سال آینده در موزه پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد.