۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

چرا طلا ارزان شد؟/ پیش‌بینی آرامش بازار تا پایان هفته

۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۷
کد خبر: 358345
چرا طلا ارزان شد؟/ پیش‌بینی آرامش بازار تا پایان هفته

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، روند متعادل اونس جهانی و تزریق ارز به بازار را مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت طلای داخلی عنوان کرد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره چرایی کاهش قیمت طلا در دو هفته گذشته بیان کرد: طی هفته‌های گذشته تزریق به‌موقع ارز به بازار توسط بانک مرکزی و از طرف دیگر حرکت متعادل اونس جهانی، تاثیر بالایی در کاهش قیمت طلای داخلی داشته‌اند.

محمدولی ادامه داد: بر همسن اساس در هفته گذشته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار روزانه سه تا چهار هزار تومان و در پایان هفته حدود ۳۳ هزار تومان کاهش یافته و همچنین قیمت سکه هم بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

او همچنین به رابطه معکوس قیمت و تقاضا اشاره کرد و گفت: هر زمان که قیمت طلا با نوسان همراه باشد، تقاضا برای خرید آن کمتر خواهد بود و چنانچه نوسان قیمت طلا کاهش یابد، تقاضا نیز در بازار طلا روند افزایشی را به خود می‌گیرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره ادامه روند قیمت طلا پیش‌بینی کرد: با توجه به اینکه طلا امروز نیز روند کاهشی به خود گرفته، انتظار می‌رود تا پایان هفته نیز حرکت آرامی داشته باشد.