۰ نفر

عقب‌نشینی دلار به پایین‌ترین سطح پنج ماه اخیر

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰
کد خبر: 357762
عقب‌نشینی دلار به پایین‌ترین سطح پنج ماه اخیر

کاهش شدید بازدهی اوراق قرضه دلاری، اسکناس سبز را به عقب راند.

به گزارش رویترز، معاملات روز سه‌شنبه تحت تأثیر کاهش بازدهی اوراق قرضه دلاری، تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین و احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا قرار گرفت و دلار به پایین‌ترین سطح پنج ماه اخیر خود عقب نشست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا در اتفاقی عجیب به ۲ درصد رسید که از سپتامبر ۲۰۱۷ بی سابقه است. جیمز بولارد، رئیس دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در سنت لوئیس گفت که احتمال کاهش نرخ بهره توسط این بانک در آینده بسیار محتمل است. کاهش نرخ بهره با توجه به نرخ بهره پایین می‌تواند خبر خوبی برای اقتصاد آمریکا نباشد.

دلار در برابر ین با ۰.۱ درصد عقب‌نشینی به ازای ۱۰۷.۹۸ ین مبادله شد و شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۶ درصد کاهش به ۹۷.۱۵۳ واحد رسید. یوکیو ایشیزوکی، استراتژیست ارشد ارزی در مؤسسه "دایوا سکیوریتیز" گفت: دلار در مرحله کنونی ارزی امن است اما کاهش غیر منتظره بازدهی اوراق قرضه بیش از آن مؤثر بود که بتوان آن را نادیده گرفت.

هر یورو در مبادلات امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱.۱۲۵۱ دلار رسید تا جایگاه خود را در میانه کانال ۱.۱۲ دلاری تقویت کند. علی رغم تقویت یورو در برابر دلار، برخی کارشناسان نسبت به چشم‌انداز بلندمدت ارز واحد اروپایی نگران هستند.

جونیچی ایشیکاوا، استراتژیست ارزی ارشد در مؤسسه "آی جی سکیوریتیز" گفت: با توجه به روابط بسیار نزدیک منطقه یورو با چین، یورو یکی از ارزهایی است که بیش از سایر ارزها تحت تأثیر پیامدهای جنگ تجاری قرار می‌گیرد.

دلار در برابر دیگر ارزها نیز عمدتاً نزولی بود به گونه‌ای که هر دلار استرالیا با ۰.۲ درصد افزایش به ازای ۰.۶۹۷۴ دلار آمریکا مبادله شد. پوند که در یکی از پایین‌ترین سطوح پنج ماه اخیر خود به سر می‌برد بدون تغییر نسبت به روز گذشته و به ازای ۱.۲۶۶۶ دلار مبادله شد.