۰ نفر

اونس جهانی ثابت ماند

۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳
کد خبر: 355200
اونس جهانی ثابت ماند

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی با تشدید تنش‌های تجاری آمریکا و چین که از ارزش دلار پشتیبانی کرد و موضع پولی بانک مرکزی آمریکا، ثابت بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۷۳.۳۷ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه به ۱۲۶۸.۹۷ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از اوایل ماه میلادی جاری بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۲۷۲.۸۰ دلار رسید.

به گفته نیکولاس فراپل، مدیر جهانی در شرکت " ای بی سی بولیون"، تأثیر کوتاه مدت اختلافات تجاری آمریکا و چین، شاخص دلار را بالاتر برده و این مسئله به نفع طلا نبوده است.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب در معاملات روز پنج شنبه ۰.۱ درصد رشد کرد و نزدیک به بالاترین حد خود در یک ماه اخیر ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی نیز تحت تأثیر نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای منفی جنگ تجاری آمریکا و چین در معاملات روز پنج شنبه قرمزپوش شدند.

در این بین گزارش نشست اخیر بانک مرکزی آمریکا نشان داد که مقامات پولی آمریکا موافق رویکرد صبورانه برای تنظیم سیاست پولی هستند و عجله‌ای برای افزایش نرخ‌های بهره ندارند.

بی علاقگی سرمایه گذاران به طلا در موجودی طلای صندوق " اس پی دی آر گلد تراست" منعکس شد. موجودی طلای این صندوق که بزرگترین صندوق تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۳۸.۸۱ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و ۱۴.۴۳ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۷۹۹.۰۲ دلار ماند. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش داشت و ۱۳۱۲.۴۵ دلار معامله شد.