۰ نفر

در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

کاهش ریسک و افزایش تعهد در بازار متشکل ارزی/ استقبال صرافی‌ها برای حضور در بازار جدید

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۲
کد خبر: 353313
کاهش ریسک و افزایش تعهد در بازار متشکل ارزی/ استقبال صرافی‌ها برای حضور در بازار جدید

رییس شورای عالی کانون صرافان گفت: با ایجاد بازا متشکل ارزی، میزان ریسک معاملات کاهش و تعهدات افزایش خواهد یافت.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ کامران سلطانی زاده در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره حضور صرافان در این بازار توضیح داد: بازار متشکل ارزی یک فضای سالم برای عرضه و تقاضای ارز است و به همین دلیل بسیاری صرافان برای ورود به این بازار استقبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: بازار متشکل شرکتی است با  پنج سهامدار به این صورت که کانون صرافان، بانک‌های خصوصی، بانک‌های دولتی، فرابورس و انفرماتیک بانک مرکزی هر کدام با 20درصد سهم در این بازار حضور خواهند داشت.  

سلطانی‌زاده با اشاره به ایجاد شرایط حضور صرافان در این بازار اظهار کرد: ایجاد یکسری شرایط حضور در این بازار به دلیل بالا بردن تعهد خرید و فروش است چرا که در بازار عادی خرید و فروش ارز به صورت لفظی انجام می‌شود واین احتمال  که خریدار و فروشنده هر زمان می‌توانند معامله را کنسل کنند، اما این بازار میزان تعهد را افزایش و درصد ریسک را کاهش داده است.

رییس شورای عالی کانون صرافان خاطرنشان کرد: به طور حتم ایجاد بسترهای مناسب خرید و فروش ارز، در ایجاد آرامش بازار کمک خواهد کرد و اگر بازاری با بستر مناسب برای تامین نیاز ایجاد شود تاثیر مثبتی در پی خواهد داشت.