۰ نفر

آخرین قیمت جهانی طلا

۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۴
کد خبر: 340398
آخرین قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۸۹ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که پس از نگاه بدبینانه بانک مرکزی اروپا به چشم انداز اقتصادی این اتحادیه و انتظار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین نگرانی سرمایه گذاران از وضعی اقتصاد جهان تشدید شده است، قیمت طلا امروز افزایش یافت اما رشد ارزش دلار موجب شد تا طلا همچنان در مسیر ثبت دومین کاهش قیمت هفتگی باقی بماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1289 دلار و 81 سنت رسید. قیمت فلز زرد اوایل این هفته به پایین ترین رقم در طی 5 هفته گذشته رسیده بود و از ابتدای هفته تاکنون حدود 0.2 درصد افت داشته است.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد افزایش به 1289 دلار و 80 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز در نزدیکی بالاترین رقم 3 ماه اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند. پس از آنکه بانک مرکزی اروپا افزایش نرخ بهره را تا سال 2020 میلادی به تعویق انداخت ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین رقم در 21 ماه گذشته رسید.

همچنین پس از انتشار آمارهای ضعیف از میزان صادرات و واردات چین در ماه فوریه که نگرانی ها از افت رشد اقتصاد جهانی را شدت بخشید، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز شاهد کاهش بود. سرمایه گذاران اکنون در انتظار انتشار گزارش بازار کار آمریکا در اواخر امروز هستند تا سرنخ هایی از میزان سلامت اقتصاد آمریکا و تاثیر آن بر سیاست پولی آینده فدرال رزرو به دست بیاورند.

سرمایه گذاران همچنین منتظرند ببینند سرنوشت مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین چه می شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفته بود، مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می رود و اینکه یا یک «توافق خوب» به دست خواهد آمد و یا هیچ توافقی نخواهد شد.