۰ نفر

افت قیمت طلا به زیر ۱۳۰۰دلار

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۶
کد خبر: 339118
افت قیمت طلا به زیر ۱۳۰۰دلار

قیمت طلا برای اولین بار از ۲۸ ژانویه به زیر ۱۳۰۰ دلار رسید و در پایان روز جمعه با ثبت کاهش ۱.۵۱ درصدی به ۱۲۹۳ دلار و ۴۴ سنت رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که ارزش دلار تقویت شده و رشد شاخص ها در بازارهای بورس جهان موجب تقویت میل به ریسک پذیری در میان سرمایه گذاران گشته است، قیمت طلا دیروز بیش از یک درصد کاهش داشت و به پایین ترین رقم از ماه ژانویه رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس این گزارش، دیروز قیمت طلا برای اولین بار از 28 ژانویه به زیر 1300 دلار رسید و در پایان روز با ثبت کاهش 1.51 درصدی به 1293 دلار و 44 سنت رسید. بدین ترتیب قیمت نفت فلز زرد در این هفته حدود 2.6 درصد افت داشت که بدترین عملکرد هفتگی از می 2017 تاکنون بود. قیمت طلای آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 1.3 درصد افت به 1299 دلار و 2 سنت رسید.

بارت ملک، تحلیلگر بازار طلا در تورنتو گفت: «شاخص ارزش دلار و میزان سوددهی اوراق قرضه 2 ساله خزانه داری آمریکا در طی چند روز گذشته تقویت شده و این عوامل موجب شده تا سرمایه گذاران بخشی از سرمایه های خود را از بازار طلا خارج کنند.»

وی افزود: «ما همچنین شاهد ادامه واکنش بازار به اظهارات مقامات فدرال رزرو هستیم که با توجه به سلامت نسبی اقتصاد آمریکا گفته اند افزایش نرخ بهره همچنان جزء گزینه هاست.»

انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از تولید ناخالص داخلی آمریکا موجب افزایش سوددهی اوراق قرضه شده و از جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا کاسته است.

عامل دیگری که موجب تضعیف قیمت طلا شد، رسیدن ارزش دلار به بالاترین رقم 10 هفته اخیر در برابر ین ژاپن بود. تحلیلگران گفتند رشد شاخص ها در بازارهای بورس جهان نیز تاثیری منفی بر قیمت طلا داشته است.