۰ نفر

احتمال افزایش قیمت اونس طلا به 1400 دلار

اونس طلا در آغاز یک مسیر کاملا صعودی/ ریزش جهانی دلار ادامه خواهد یافت؟

۹ اسفند ۱۳۹۷، ۰:۵۴
کد خبر: 338695
اونس طلا در آغاز یک مسیر کاملا صعودی/ ریزش جهانی دلار ادامه خواهد یافت؟

به گفته کارشناسان سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا قطعا تاثیر مهمی بر روند قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، مارک تو، مدیر تحقیقات در شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ درباره روند بازار گفت: طلا به خصوص پس از اظهارات اخیر مقامات بانک مرکزی آمریکا، حمایت خوبی در مرز ۱۳۰۰ دلار یافته است. در حال حاضر همه دیدگاه‌های مختلفی درباره روند سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا دارند اما این بانک خویشتن دار بوده و با دقت آمار اقتصادی را زیر نظر دارد. وضعیت مذکور برای طلا مثبت بوده و قرار گرفتن قیمت این فلز بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار در سال جاری بسیار منطقی است.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در جریان اظهاراتش در برابر کمیته بانکی سنای آمریکا، تاکید کرد بانک مرکزی در تصمیم‌گیری در خصوص افزایش بیشتر نرخ‌های بهره شتاب به خرج نخواهد داد.

قیمت طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون با امیدواری به مصالحه تجاری آمریکا و چین و توقف روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، بیش از سه درصد رشد کرده است. طلا از پایین ماندن نرخ‌های بهره سود می‌برد زیرا هزینه نگهداری این فلز کمتر شده و جذابیت سرمایه‌گذاری بیشتری پیدا می‌کند.

در این بین، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۵۵۰.۵۰ دلار رسید در حالی که روز گذشته تا مرز ۱۵۶۵.۰۹ دلار پیشروی کرده بود.

این فلز که در تولید کاتالیزورهای خودرو به کار می‌رود امسال به دلیل محدودیت عرضه و تقاضای بالای بازار، ۲۳ درصد رشد قیمت داشته است. تهدید معدنچیان آفریقای جنوبی برای اعتصاب نیز از قیمت پالادیم حمایت بیشتری کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران می‌گویند اگرچه دلایل عرضه و تقاضا که از رشد قیمت این فلز حمایت می‌کنند تغییر نکرده‌اند اما در کوتاه مدت احتمال ریزش قیمت این فلز به دلیل سودگیری معامله گران یا تصحیح قیمت وجود دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۵.۸۶ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، با ۰.۴ درصد افزایش، ۸۵۹.۵ دلار بود.

قیمت طلا در آغاز یک مسیر کاملا صعودی است

رئیس موسسه سرمایه گذاری فرانکو نوادا بر این باور است که قیمت طلا یک مسیر کاملا صعودی را آغاز کرده است و روند افزایش قیمت آن همچنان ادامه خواهد یافت.

پل برینک رئیس موسسه سرمایه گذاری فرانکو نوادا تاکید کرد : سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا قطعا تاثیر مهمی بر روند قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش وی افزود: بی شک گمانه زنی های مربوط به عدم افزایش سریع نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها داشته است. به نظر من قیمت طلا برای دستیابی به سطح مقاومتی 1350 دلاری تلاش زیادی خواهد کرد.

این تحلیگر ارشد اقتصادی تصریح کرد: به نظر من اقدامات بعدی فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده عامل اصلی و تاثیرگذار بر قیمت طلا و ارزش دلار خواهد بود به خصوص اگر فدرال رزرو نرخ بهره را تا پایان امسال اصلا افزایش ندهد. طی 5 سال گذشته افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.