۰ نفر

یوان صعودی شد

۷ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۵۸
کد خبر: 338259
یوان صعودی شد

پس از تاکید دوباره ترامپ مبنی بر اینکه "وی آماده است اعمال تعرفه بر کالاهای چینی را به تعویق بیندازد"، ارزش یوان در بازارهای ارزی صعودی شد.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - در سخنان دیروز با اشاره به پیشرفت در مذاکرات تجاری با چین گفته بود " آماده است مهلت مذاکرات را تمدید کند".

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی پیش‌تر تهدید کرده بود "در صورت نرسیدن به توافق تجاری تا پایان ماه جاری میلادی، بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین، تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی وضع خواهد کرد".

در معاملات امروز بازارهای ارز، ارزش یوان در برابر دلار با ۰.۳ درصد افزایش به بالاترین سطح خود از ماه ژوئیه سال گذشته رسید؛ به گونه‌ای که هر دلار به ازای ۶.۶۸ یوان مبادله شد. یوان چین از ابتدای امسال تاکنون ۲.۷ درصد در برابر دلار تقویت شده است و یکی از بهترین عملکردها را در بین ارزهای جهانی داشته است.

استر رایش‌هلت، استراتژیست ارزی "کومرتس بانک" گفت: ریسک‌های زیادی سر یوان وجود داشت که اکنون برطرف شده‌اند.

انتشار خبر آمادگی آمریکا برای تمدید مهلت مذاکرات چندان تعجب‌آور نبود.

تقویت ارزش یوان باعث صعود برخی از دیگر ارزهای کشورهای در حال ظهور چون راند آفریقای جنوبی، پزوی مکزیک و روبل روسیه در برابر دلار شد.

در برابر سایر ارزها، هر یورو به ازای ۷.۶۰۷۹ یوان، هر پوند به ازای ۸.۷۹۲۶ یوان، هر فرانک سوئیس به ازای ۶.۶۹۷۰ یوان و هر یوان به ازای ۱۰.۶۰۶۴ روپیه هند و ۱۶.۵۴۵۱ ین ژاپن مبادله شد.