۰ نفر

ضعف یورو، دلار را افزایشی کرد

۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹
کد خبر: 334876
ضعف یورو، دلار را افزایشی کرد

به دنبال پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی کشورهای اروپایی، ارزش دلار در برابر یورو تقویت شد.

به گزارش رویترز، کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا پیش بینی کرد رشد اقتصادی کشورهای بزرگ اروپایی در سال جاری بسیار پایین‌تر از رشد ثبت شده در مدت مشابه سال قبل خواهد بود. به دنبال انتشار این خبر، در معاملات امروز بازارهای ارزی جهان، ارزش یورو در برابر دلار با افت ۰.۱۱ درصدی به ۱.۱۳۳۴ دلار رسید تا چهارمین عقب نشینی متوالی یورو در برابر دلار رقم بخورد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، افزایش منازعات جهانی در عرصه تجارت باعث شده است که اقتصادهای اروپایی که وابستگی زیادی به واردات و صادرات دارند با مشکلات بیشتری در مقایسه با سال‌های قبل مواجه شوند. آلفونسو اسپرزا، استراتژیست ارزی در مؤسسه اواندا گفت: گزارش کمیسیون اروپا تنها اعتراف به چیزی بود که همه می‌دانیم؛ رشد اقتصادی کشورهای جهان رو به کاهش است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱۲ درصد افزایش و ثبت ششمین روز صعودی متوالی در سطح ۹۶.۵۰۵ واحدی ایستاد. با این حال ارزش دلار در برابر ین که یکی از ارزهای امن جهانی به شمار می‌رود و ارزش آن در زمان نوسانات بازار افزایش می‌یابد کاهشی بود و هر دلار به ازای ۱۰۹.۷۸۱۵ ین مبادله شد. ارزش دلار استرالیا در برابر همتای آمریکایی‌اش با کاهش کم سابقه ۱.۸ درصدی در یک روز مواجه شد و هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۱۰۴ دلار استرالیا مبادله شد. دلار کانادا نیز به پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر خود در برابر دلار آمریکا عقب نشست و هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۳۱۰ دلار کانادا مبادله شد. پوند انگلیس نیز پس از انتشار گزارش‌ها در خصوص تضعیف نرخ رشد اقتصادی این کشور با ۰.۱۹ درصد کاهش به ازای ۱.۲۹۳۸ دلار مبادله شد.