۰ نفر

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ؛

حباب سکه ۳۹۰هزار تومان شد

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵
کد خبر: 328830
حباب سکه ۳۹۰هزار تومان شد

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با اشاره به حباب ۳۹۰ هزار تومانی سکه، گفت: افزایش قیمت ارز، روز گذشته قیمت ها در بازار طلا و سکه را افزایشی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، محمد کشتی آرای درباره آخرین وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار داشت: روز گذشته با افزایش قیمت ارز، شاهد رشد قیمت ها در بازار طلا و سکه بودیم. وی افزود: البته طی هفته گذشته قیمت طلا جهانی نیز با افزایش روبرو بود که این موضوع نیز خود عاملی برای افزایش قیمت طلا و سکه اما رشد قیمت طلا و سکه در روز گذشته در عین تعطیلی بازار جهانی، نشان از سهم بیشتر رشد قیمت ارز در افزایش قیمت بازار طلا و سکه دارد.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با تاکید بر اینکه روز گذشته شاهد افزایش قیمت ۵۰ تا ۷۰ هزار تومانی طلا بودیم، ادامه داد: افزایش قیمت ها در بازار سکه را تا ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نیز رساند. تاثیر افزایش قیمت ارز در رشد قیمت ها در بازار طلا به گونه ای بود که علاوه بر افزایش ۴.۵ درصدی قیمت ها در هفته گذشته، روز گذشته نیز دوباره شاهد افزایش در بازار طلا و سکه بودیم.

کشتی آرای درباره وضعیت تقاضا طلا و سکه در بازار نیز توضیح داد: با رصد حباب سکه طی هفته اخیر، این نتیجه حاصل شد که به دلیل عدم تغییر حباب سکه، عرضه و تقاضا در بازار متعادل است زیرا افزایش حباب سکه نشان از برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون تقاضا هیجانی در بازار وجود ندارد، ادامه داد: حباب سکه اکنون حدود ۳۹۰ هزار تومان است و خرید و فروش در بازار نیز عادی است و به دلیل رکود در اقتصاد، بازار مصنوعات طلا نیز متاثر از این وضع، با رکود مواجه است.