۰ نفر

دلار با ۱۲هزارتومان خداحافظی کرد

۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲
کد خبر: 318018
دلار با ۱۲هزارتومان خداحافظی کرد

بهای هر دلار آمریکا در جریان معاملات روز سه‌شنبه بازار آزاد ارز تهران به کمتر از ۱۲ هزارتومان رسید و در مقابل ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان مبادله شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، این نرخ پایین‌ترین رقم ثبت شده برای دلار آمریکا طی ۴ ماه گذشته است. نرخ دلار برای اول بار در جریان معاملات روز هفتم مرداد ماه گذشته از مرز ۱۱ هزارتومان عبور کرد.

در همین حال قیمت هر یورو نیز طی خرید و فروش روز سه شنبه بازار آزاد ارز، عقب‌نشینی خود را به سمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ هزارتومان آغاز کرد. همچنین قیمت هر قطعه تمام سکه طلا نیز به کمتر از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان کاهش یافت.

دو ماه پیش قیمت هر دلار آمریکا با ثبت رکوردی تاریخی از مرز ۱۹ هزار و ۳۰۰ تومان فراتر رفته و بهای هر قطعه تمام سکه طلا نیز به بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان رسیده بود.

با وجود آغاز دور تازه تحریم‌های نفتی، بانکی و تجاری آمریکا علیه ایران، عرضه محدود و مستمر ارز توسط بانک مرکزی ایران، ایجاد محدودیت در مقابل تراکنش‌های ریالی، تشدید رکود اقتصادی و کاهش واردات اقلام خارجی موجب شده تا طی سه هفته گذشته روند نزولی نرخ ارز در بازار آزاد ایران ادامه داشته باشد.