۰ نفر

ورود 70 میلیون یورو به نیما در یک هفته؛

جزییات تازه از عملکرد بازار ثانویه/ میانگین نرخ ۸۸۰۰تومانی یورو در نیما

۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۴
کد خبر: 317356
جزییات تازه از عملکرد بازار ثانویه/ میانگین نرخ ۸۸۰۰تومانی یورو در نیما

بررسی عملکرد سامانه نیما نشان میدهد، روز گذشته حدود ۶۸ میلیون یورو ارز صادراتی با نرخ میانگین ۸۸۰۰ تومان در بازار ثانویه تزریق شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، بررسی عملکرد بازار ثانویه نشان میدهد، روز گذشته حدود 68 میلیون یورو ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما تزریق شده است. همچنین میانگین نرخ فروش انوع ارز صادراتی به صرافان در این بازار حدود 8800 تومان بوده است. معاملات ارز در این بازار درحالی با رقم مذکور انجام شده است که چند روز قبل میانگین نرخ فروش ارز صادراتی حدود 10500 تومان بوده است.

گفتنی است، تزریق ارز صادراتی در دو هفته اخیر حدود 60 تا 70 میلیون یورو بوده است این در حالی است که در هفته های قبل میانگین عرضه ارز صادراتی در این بازار حدود 80 میلیون یورو در روز بوده است.

کاهش میانگین عرضه روزانه به بازار ثانویه در حالی به وقوع پیوسته است که رئیس کل بانک مرکزی از افزایش تزریق ارز صادراتی به سامانه نیما خبر داده بود. همتی با اشاره به ابلاغ  مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر تاکید بر عرضه ارز ناشی از صادرات غیرنفتی به سامانه نیما و یا وارد کردن آن به چرخه اقتصاد کشور به ترتیبی که بانک مرکزی مشخص می کند گفت: در هفته های آینده شاهد شتاب گرفتن و افزایش عرضه ارز برای تامین واردات خواهیم بود.

بازار ثانویه