۰ نفر

شکستن رکورد تزریق ارز صادراتی به نیما در روزهای پنج شنبه

۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴
کد خبر: 310448
شکستن رکورد تزریق ارز صادراتی به نیما در روزهای پنج شنبه

بررسی عملکرد بازار ثانویه ارز نشان میدهد، در روزهای پایانی هفته روند تزریق ارز صادراتی به سامانه نیما شدت گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش عملکرد سامانه نیما، روز چهارشنبه2 آبان ماه حدود 190 میلیون یورو ارز به بازار ثانویه تزریق شده است که این میزان یکی از رکوردهای تزریق ارز صادراتی در ماههای اخیر بوده است.

این روند افزایشی در روز  گذشته نیز ادامه یافت و در حالی که معمولا در روزهای 5 شنبه میزان ارز کمتری به این بازار تزریق میشود رکود تزریق در روزهای آخر هفته شکسته شده و حدود110 میلیون یورو انواع ارز به سامانه نیما تزریق شد.

به عنوان مثال در تمامی 5 شنبه های یک ماه اخیر بین صفر تا 4 میلیون یورو تزریق ارز صادراتی به این بازار صورت گرفته بود. اما روز گذشته به یکباره حدود 110 میلیون یورو  به سامانه نیما عرضه شده است.

13970804140653634157441410

جدول زیر نشان میدهد، از زمان آغاز به کار بازار ثانویه، روند تزریق ارز به سامانه نیما نسبتا صعودی بوده است. به طوری که در 3 هفته گذشته این روند کاملا افزایشی بوده و  در هفته جاری نیز حدود 500 میلیون یورو انواع ارز به بازار ثانویه تزریق شده است.

 

در حالی که به روز 13 آبان و موعد زمانی بازگشت تحریمهای غیر قانونی و یک جانبه نزدیک میشویم، برخی کارشناسان تحلیلهایی را در خصوص افزایش میزان تزریق ارز به بازار ثانویه  ارائه کرده اند.