۰ نفر

عقب‌نشینی یورو

۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۶
کد خبر: 304531
عقب‌نشینی یورو

با افزایش نگرانی‌ها از مسائل بودجه‌ای ایتالیا، یورو باز هم کاهشی شد.

به گزارش بلومبرگ، پس از آن که مجلس ایتالیا در پاسخ به انتقادات اتحادیه اروپا در خصوص رعایت نکردن استانداردهای بودجه‌ای اعلام کرد ایتالیا مشکلات مالی‌اش را با پول خودش حل خواهد کرد، ارزش یورو در برابر بسیاری از ارزهای مهم جهانی کاهش یافت. این در حالی بود که دلار در واکنش به خبر نزدیک شدن آمریکا و کانادا به توافق بر سر پیمان تجارت آزاد، مسیر صعودی خود را از سر گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در معاملات امروز بازار ارز، هر دلار به ازای ۱۱۳.۸۵ ین و ۶.۸۸۸۴ یوان چین مبادله شد. هر یورو با ۰.۴ درصد کاهش به ۱.۱۵۳۸ دلار و هر پوند با ۰.۳ درصد کاهش به ۱.۳۰۱۰ دلار رسید. بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری امریکا به ۳.۰۷ درصد افزایش یافت و بازدهی اوراق ۱۰ ساله ایتالیا سطح ۳.۳۵ واحدی را به ثبت رساند.

در سایر بازارها، هر بشکه نفت خام " وست تگزاس اینترمدیت" با ۰.۴ درصد افزایش به ۷۵.۶۰ دلار رسید که از سال ۲۰۱۴ تاکنون بی‌سابقه است. طلا برای تحویل فوری نیز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۱۹۲.۲۱ دلار در هر اونس رسید.

تنها مجلس ایتالیا نبود که وارد درگیری با بروکسل شد، لوئیجی دی مایو- معاون نخست وزیر ایتالیا - در واکنش به اظهارات پیر مسکوویچی- کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا که گفته بود ایتالیا آشکارا قوانین مالی اتحادیه را نادیده می‌گیرد نیز اتحادیه اروپا را متهم به اثرگذاری منفی بر بازارهای مالی با اظهارات نابجا کرد.