۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

بازار خرد، پیش‌برنده تمام بازار ارز شده است/ پیگیری مجلس درباره کوتاهی دستگاه‌ها در انتقال ارز به بازار ثانویه

۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۹
کد خبر: 304292
بازار خرد، پیش‌برنده تمام بازار ارز شده است/ پیگیری مجلس درباره کوتاهی دستگاه‌ها در انتقال ارز به بازار ثانویه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که تصمیمات نامناسب ارزی که از روزهای شروع التهابات بازار گرفته شد و عدم کنترل جدی توسط بانک مرکزی در ابتدای امر، موجب دامن زدن به وضعیت فعلی بازار ارز شده است.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ فرید موسوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با بیان اینکه بازار ارز ثانویه می توانست زودتر آغاز به کار کند، گفت: تصمیمات ارزی که از همان روزهای شروع التهابات بازار توسط دستگاه های مسئول گرفته شد، به وضعیت فعلی دامن زد. همچنین عدم حضور جدی و عدم کنترل بانک مرکزی در ابتدای امر موجب شد که بازار خردی خارج از این بازارها با حجم کم شکل بگیرد که حالا پیش برنده تمام بازار شده است. 

وی در ادامه افزود: زمانی که اعداد و ارقامی با حجم کم معامله می شود، متاسفانه ملاک عمل می شود و آن کسی که ارز خود را به سامانه نیما می دهد، احساس می کند که در حقش ظلم شده است و شخصی هم که از سامانه نیما ارز دریافت می کند، احساس می کند که شانس با او یاری کرده که این اتفاق رخ داده است. 

موسوی عنوان کرد: بر همین اساس است که آن رضایت لازم برای هیچکس تامین نمی شود و صادرکننده که باید ارز خود را به بازار ثانویه بیاورد، احساس می کند که مورد ظلم واقع شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه برخی دستگاه ها مانند پتروشیمی ها در انتقال ارز خود به سامانه نیما کوتاهی کرده اند، گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس به این موضوع ورود کرده و تقاضای تحقیق و تفحص داده و منتظر دریافت اطلاعات است. البته دستگاه های مربوطه تاکنون در ارسال اطلاعات کوتاهی کرده اند و در حال پیگیری این موضوع هستیم که کدام دستگاه ها در این رابطه کوتاهی کرده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اگر این کوتاهی ها توسط دستگاه هایی که باید ارز را به سامانه نیما عرضه می کردند، اتفاق نمی افتاد و اگر سیاست های درستی از همان ابتدا توسط بانک مرکزی و سایر ارگان ها اعمال میشد، در حال حاضر وضعیت مناسب تری در بازار ارز داشتیم.