۰ نفر

رشد 8درصدی طلا از ابتدای سال میلادی

پیش بینی عملکرد مستحکم برای طلا تا پایان امسال/ 2عامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت

۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۲۷
کد خبر: 302239
پیش بینی عملکرد مستحکم برای طلا تا پایان امسال/ 2عامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت

گرچه قیمت طلا تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش ارزش دلار و بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تحت فشار زیادی قرار گرفته است ولی 2 عامل مهم می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی این فلز گرانبها شود.

تحلیلگران موسسه مالی میتسوبیشی بر این باورند که قیمت طلا احتمالا در کوتاه مدت تحت تاثیر 2 عامل مهم با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش کیتکو نیوز ، تحلیلگران موسسه مالی میتسوبیشی اعلام کردند: گرچه قیمت طلا تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش ارزش دلار و بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تحت فشار زیادی قرار گرفته است ولی 2 عامل مهم می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی این فلز گرانبها شود.

بر اساس این گزارش رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز موجب کاهش تقاضا برای طلا شده است.

تحلیلگران موسسه میتسوبیشی بر این باورند که ریسک های سیاسی و افزایش تورم می تواند در کوتاه مدت عامل مهمی برای افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا باشد.

برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا می تواند به یک چالش بزرگ سیاسی برای ترامپ تبدیل شود. اگر دموکرات ها بتوانند کنترل کنگره را در دست بگیرند این مساله می تواند روند استیضاح ترامپ را تسریع کند. افزایش نااطمینانی سیاسی می تواند به نفع تقاضا و قیمت طلا باشد.

عامل مهم دیگر افزایش فشارهای تورمی است. پیش بینی می شود نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده نیز روندی کاملا صعودی داشته باشد.

طلا تا پایان امسال عملکرد مستحکمی خواهد داشت

تحلیلگر برجسته متال بولتن بر این باور است که بازار طلا به زودی تثبیت خواهد شد و این فلز گرانبها تا پایان امسال عملکرد خوب و مستحکمی خواهد داشت.

به گزارش کیتکو نیوز ، بوریس مکانیک رضایی تحلیلگر ارشد متال بولتن در سخنانی تاکید کرد: انتظار من این است که طلا سال 2018 میلادی را با یک عملکرد مثبت و قوی به پایان برساند.

بر اساس این گزارش وی افزود: طلا از ابتدای سپتامبر با ثبات نسبی روبرو شده است که علت اصلی این مساله کاهش ارزش دلار آمریکا بوده است.

به نظر می رسد قیمت طلا پس از برگزاری نشست سپتامبر فدرال رزرو آمریکا با ثبات بیشتری روبرو شود.

پیش بینی ها نشان می دهد فدرال رزرو آمریکا در این نشست نرخ بهره را برای سومین بار در سال 2018 میلادی افزایش خواهد داد.

وی افزود: به نظر من کاهش قیمت طلا در ماه های اخیر بیشتر تحت تاثیر فروش سفته بازان بوده است.

این تحلیلگر اقتصادی تاکید کرد : علی رغم تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین ، پیش بینی من این است که قیمت هر اونس طلا می تواند سطح مقاومتی 1200 دلاری را شکسته و وارد یک روند صعودی شود.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 8 درصد کاهش داشته است.