۰ نفر

پوند انگلیس در بالاترین سطح در یک ماه اخیر

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 299593
پوند انگلیس در بالاترین سطح در یک ماه اخیر

اظهارات مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا از احتمال رسیدن به توافق بریگزیت تا ۶ یا ۸ هفته آینده، ارزش پوند را در معاملات افزایش داد.

به گزارش ایندیپندنت، میشل بارنیر در سخنانی رسیدن به توافق بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تا پایان ماه نوامبر واقع بینانه خواند. پس از این سخنان آقاتی بارنیر در اسلوونی، ارزش پوند در برابر دلار با ۰.۹ درصد افزایش به ۱.۳۰۴۰ دلار و در برابر یورو با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۱.۱۲۳۳ یورو افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، فیونا سینکوتا- تحلیل گر " سیتی ایندکس" گفت: این اخبار مثبت برای دولت ترزا می- نخست وزیر دقیقا به موقع بود. با توجه به فشار سیاسی بر دولت انگلیس، بروکسل به این نتیجه رسیده است که تا زمانی که پیشرفتی در خواسته‌های دولت خانم می حاصل نشود، طرفین به خط پایان مذاکرات نخواهند رسید.

کانر کمپبل- تحلیلگر مالی "اسپریدکس" نیز گفت اگر تنها یک نفر بتواند در این موقعیت، پوند را صعودی کند آن شخص میشل بارنیر است. پوند همیشه به اظهارات بارنیر واکنش نشان می‌دهد.

در برابر سایر ارزهای مهم جهانی، هر پوند به ازای ۱.۸۳۲۵ دلار استرالیا، ۱.۷۱۵۲ دلار کانادا، ۱.۲۷۲۱ فرانک سوئیس و ۱۴۵.۴۶۶ ین ژاپن مبادله شد.

در برابر ارزهای نوظهور نیز پوند صعودی بود به گونه ای که تا آخرین لحظه معاملات، هر پوند به ۸.۹۶۱۳ یوان چین، ۸.۴۳۹۶ لیر ترکیه، ۹۴.۴۵۱۶ روپیه هند و ۹۱.۹۳۰۶ روبل روسیه مبادله شد.