۰ نفر

وزیر علوم پاسخ داد؛

نقش وزارت علوم در تامین و پرداخت ارز دانشجویی چیست؟

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۵۵
کد خبر: 298295
نقش وزارت علوم در تامین و پرداخت ارز دانشجویی چیست؟

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سطح داشگاه های ایران از بسیاری کشورها بالاتر است ، افزود: این وزارتخانه در تامین ارز دانشجویانی و پرداخت آن دخالتی ندارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «منصور غلامی» در پایان جلسه امروز - چهارشنبه - هیات دولت در جمع خبرنگاران یادآور شد: وظیفه ما در حل مشکل دانشجویانی که خارج از کشور تحصیل می‌کنند، فراهم کردن شرایط تحصیل آنها در داخل کشور است که امیدواریم با بازگشت به ایران در دانشگاه های خوب داخلی که ظرفیتش هم وجود دارد، تحصیل کنند و به این طریق مشکل آنها را حل کنیم چرا که معتقدم بسیاری از دانشگاه‌های ما ظرفیت پذیرش آنها را دارد.
وی تاکید کرد: بسیاری از دانشجویان که در خارج از کشور تحصیل می کنند باید بدانند که سطح دانشگاه های ایران بالاتر از بسیاری کشورها است. 
وزیر علوم درباره افزایش ظرفیت اسکان دانشجویان در سال جاری گفت: در سال های گذشته و امسال هم همین طور کل فصل تابستان را دانشگاه های ما برای ساماندهی و ارتقاء سطح خوابگاه های دانشجویی که اخیر هم به نام سراهای دانشجویی از آن اسم برده می شود، تلاش کردند و اکثر دانشگاه ها تعمیرات اساسی و تغییرات کیفی در خوابگاه های آنها انجام داده شده و آمادگی پذیرش دانشجویان دارند و معمولا هرسال به ظرفیت های خوابگاه های دانشگاه ها با توجه به بهربرداری های ساختمان های جدید اضافه می شود. 
غلامی افزود: ما از بودجه های دولتی و هم از سایر نهادها و به خصوص جامعه خیرین برای توسعه خوابگاه ها استفاده کرده ایم و این کار ادامه دارد.
وی در پاسخ به سوالی درمورد تخصیص بودجه وزارت علوم در سال جاری از سوی سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: سال گذشته این سازمان درباره تخصیص بودجه با وزارت علوم بسیار خوب برخورد کرد و دانشگاه ها تخصیص های خود را کاملا دریافت کردند. در حوزه عمرانی هم تا 70 درصد تخصیص داشتیم. 
وی ادامه داد: در سال جاری هم با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد تاکنون نسبتا خوب بوده هر چند که تخصیص ها را کامل نداده اند ولی رییس سازمان برنامه و بودجه نگاه ویژه ای به حوزه آموزش عالی دارد که امیدواریم امسال هم همانند سال گذشته این حمایت ها ادامه یابد.