۰ نفر

وزیر علوم:

دانشجویان نگران «ارز» نباشند

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴
کد خبر: 297614
دانشجویان نگران «ارز» نباشند

وزیر علوم با بیان این‌که منتظر تصمیم نهایی و اعلام تغییر رویکرد بانک مرکزی در رابطه با تأمین ارز دانشجویی هستیم، گفت: امیدواریم تصمیم نهایی هرچه سریع اعلام شود چون مطلب قطعی در دست نداریم، اما قطعاً دانشجویانی که روال تحصیل آنها درست و از طریق مراکز موردتأیید وزارت علوم انجام گرفته، نباید نگران تأمین ارز موردنیاز خود باشند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ‌دکتر منصور غلامی  اظهار کرد: در مورد ارز دانشجویی در ۶ ماه اول با همکاری بانک مرکزی مشکلی  نداشتیم، مگر این‌که به علت کندی روال تأمین ارز و تعداد زیاد درخواست‌ها کمی تأخیر وجود داشت. اما با تغییر رویکردی که بانک مرکزی در رابطه با تأمین ارز دانشجویی داشته، منتظر تصمیم نهایی و اعلام آن هستیم.

وی در رابطه با تمهیداتی که دولت برای تأمین ارز دانشجویی دانشجویان در نظر گرفته است، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: بانک مرکزی باید تصمیم خود را در رابطه با این ارز اعلام کند ولی ما درخواست‌ها و نیازهای خود را اعلام کرده‌ایم و منتظر اعلام نظر بانک مرکزی هستیم.

 وزیر علوم علت این وقفه در رابطه با تأمین ارز دانشجویی را، تغییر ریاست بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: با تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی کمی در تأمین ارزهای دانشجویی وقفه افتاد و یا تأخیر صورت گرفت. چرا که هر رئیس جدید سیاست‌ها و برنامه‌های خود را دارد و پیگیری می‌کند. امیدواریم که هرچه زودتر پاسخگوی نیازها و درخواست‌ها باشند.