۰ نفر

کاهش یک درصدی ارزش جهانی دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی

روند صعودی دلار آمریکا ادامه نخواهد داشت/ قیمت طلا افزایش می‌یابد

۳ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۰۶
کد خبر: 295506
روند صعودی دلار آمریکا ادامه نخواهد داشت/ قیمت طلا افزایش می‌یابد

تحلیلگران بین المللی انتظار دارند که روند صعودی ارزش دلار به زودی پایان یافته و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی طلا شود.

به گزارش کیتکو نیوز ، جرومی پاول رئیس فدرال رزرو قرار است جمعه در نشست مهم مقام های بانک های مرکزی  اقتصاددانان جهان درباره سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا سخنرانی کند. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش اهمیت اظهارات پاول زمانی دو چندان می شود که ترامپ اخیرا به شدت از سیاست های پولی و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو انتقاد کرده است.

تقویت ارزش دلار از ابتدای سال 2018 میلادی تاکنون فشار زیادی را بر قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا وارد کرده است.

تحلیلگران موسسه دگوسا بر این باورند که سیاست های انقباضی پولی فدرال رزرو آمریکا و افزایش ارزش دلار چندان ادامه نخواهد یافت چرا که این سیاست ها اقتصاد جهان را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

به نظر می رسد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند به ضرر  اقتصادهای نوظهور و بسیاری از کشورهای در حال توسعه باشد چرا که توانایی ایستادگی و تحمل در برابر افزایش ارزش دلار را نخواهند داشت. بدتر شدن اوضاع مالی و اقتصادی در کشورهای نوظهور در نهایت به ضرر اقتصادهای توسعه یافته به خصوص آمریکا نیز خواهد بود.

افزایش هفتگی قیمت جهانی طلا برای نخستین بار از اوایل جولای

این پیش بینی در حالی است که قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش همراه شد تا برای نخستین بار در 7 هفته اخیر رشد چشمگیری را تجربه کرده باشد.

بر اساس این گزارش اظهارات جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست جکسون هول تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

جرومی پاول در نشست سالیانه جکسون هول در سخنانی مهمی گفت: فدرال رزرو قصد دارد با افزایش تدریجی و مداوم نرخ بهره ، رشد اشتغال را تا آنجا که امکان داشته باشد، حفظ کند و تورم را تحت کنترل خود قرار دهد.

اظهارات پاول در شرایطی است که ترامپ اخیرا به شدت از سیاست های پولی و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا انتقاد کرده و خواستار اتخاذ سیاست هایی برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی آمریکا شده است.

پاول افزود: من و همکارانم در فدرال رزرو بر این باوریم که روند تدریجی افزایش نرخ بهره همچنان متناسب است. اقتصاد قدرتمند است و تورم نزدیک به هدف 2 درصدی قرار دارد. اگر رشد مستحکم اقتصادی و بهبود شرایط اشتغال ادامه یابد، فدرال رزرو افزایش تدریجی نرخ بهره را ادامه خواهد داد.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز گذشته با 19.30 دلار افزایش به بیش از 1213 دلار رسیده است. این میزان رشد معادل 1.6 درصد افزایش قیمت طلا بوده است.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 2.5 درصدی روبرو شده است. شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز در هفته ای که گذشت با کاهش یک درصدی روبرو شده است