۰ نفر

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

حباب سکه به یک میلیون تومان رسید/ تولید طلا در ایران در حد صفر است

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۰
کد خبر: 292898
حباب سکه به یک میلیون تومان رسید/ تولید طلا در ایران در حد صفر است

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به این که حباب سکه در حال حاضر به یک میلیون تومان رسیده است، اظهار کرد: سیاست کنترل نرخ ارز و سکه در بازار به خوبى اجرا نمى‌شود به همین خاطر شاهد ایجاد حباب در قیمت ها هستیم ضمن اینکه ارز چند نرخى از اصلى ترین عوامل ایجاد مشکلات بازار است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ ابراهیم محمدولى در یک نشست خبری با تاکید بر این که ارز آورى و اشتغال زایى از جمله کارهایى است که در حوزه طلا و جواهر مى توان انجام داد، افزود: جنس سکه از طلا است و طلا نیز با قیمت جهانى باید همخوانى داشته باشد اما سلایق شخصى و مشکلات دیگر مانع از این کار شده است.

محمدولى با تاکید بر این که تحریم هاى داخلى بیش از تحریم هاى خارجى در ایجاد تلاطم بازار نقش داشته است، گفت: بانک مرکزى هنوز به بخشنامه ابلاغى خود عمل نکرده است ولى اگر بانک مرکزى فقط به بخش نظارتى خود عمل کند صنعت طلا و جواهر و سکه وضعیت بهترى خواهند داشت.

وى با اشاره به اینکه اگر بانک مرکزى رسالت خود را به خوبى انجام دهد و ضرب سکه که در حال حاضر به نفع اقتصاد کشور نیست را مدیریت کند، اتحادیه مى تواند کار خود را به درستى انجام دهد، تاکید کرد:در حال حاضر سکه یک میلیون تومان  حباب دارد و بانک مرکزی در ایجاد حباب سکه داشته است.

محمدولى با اشاره به اینکه  درحال حاضر وضعیت تولید در وضعیت مناسبى قرار ندارد و تولید طلا در ایران در حد صفر است، ادامه داد: اگر مردم قصد خرید طلا براى سرمایه گذارى دارند بهتر است به سمت مصنوعات ساخته شده روى بیاورند.

وى با بیان این که سایت اصلى طلا و جواهر تهران تا پایان ماه رو نمایى مى شود، خاطرنشان کرد: برخى افراد که تخصصى در بحث طلا ندارند به طلاى آب شده روى آورده اند. توصیه مى کنم این افراد وارد چنین مسیرى نشوند چرا که ضرر بسیارى را متحمل خواهند شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان اشاره کرد: ٢٧٠٠ واحد داراى پروانه کسب داریم که توصیه مى شود مردم به این واحدها مراجعه کنند.