۰ نفر

رییس‌کمیسیون تخصصی‌طلا و جواهر اتاق اصناف‌ ایران:

افزایش نرخ ارز باعث جهش قیمت سکه است

۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۹
کد خبر: 289096
افزایش نرخ ارز باعث جهش قیمت سکه است

کشتی‌آرای مطرح کرد: آخرین قیمت یک قطعه سکه تمام با تصویر امام ( ره) 4 میلیون و پانصد هزار تومان است. به همین ترتیب قیمت انواع سکه عبارت از؛ هر قطعه نیم سکه 2 میلیون و صد‌وپنجاه هزار تومان، ربع سکه 1 میلیون و هفتادوپنج هزار تومان، هر قطعه سکه گرمی پانصد وبیست وپنج هزار تومان و قیمت هر گرم طلای 18 عیار تقریبا سیصد و هفده هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محمد کشتی‌آرای در مورد  جهش قیمت سکه و طلا در چند روز اخیر گفت: روند صعودی قیمت طلا و سکه  در چند روز اخیر ریشه در افزایش نرخ ارز دارد و مردم در حال تبدیل کردن نقدینگی خود به طلا و سکه هستند تا از تاثیرات تورم در امان بمانند و این باعث افزایش قیمت شده است.

وی با اشاره به آخرین قیمت انواع سکه گفت: آخرین قیمت یک قطعه سکه تمام با تصویر امام ( ره) 4 میلیون و پانصد هزار تومان است. به همین ترتیب قیمت انواع  سکه عبارت از؛ هر قطعه نیم سکه 2 میلیون و صد‌وپنجاه هزار تومان، ربع سکه 1 میلیون و هفتادوپنج هزار تومان، هر قطعه سکه گرمی پانصد وبیست وپنج هزار تومان و قیمت هر گرم طلای 18 عیار تقریبا سیصد و هفده هزار تومان است.

رییس‌کمیسیون تخصصی‌طلا و جواهر اتاق اصناف‌ ایران در مورد وجود حباب در بازار سکه و طلا گفت: با توجه به این‌که قیمت طلا از قیمت جهانی و نرخ ارز تبعیت می کند دچار حباب نمی‌باشد اما  در مورد سکه به علت افزایش تقاضا و عدم برآورده‌شدن آن، حباب قیمتی بالای 1میلیون و دویست هزار تومان ایجاد شده است.

کشتی آرای قیمت سکه وطلا را غیر قابل پیش بینی دانست و افزود:‌ نوسان زیادی در بازار وجود دارد به طوری که شاید در روز 20 ال 30 نوسان را شاهد باشیم، از همین روی پیش‌بینی قیمت طلا و سکه حتی برای نیم ساعت آینده نیزامکان پذیر نیست.