۰ نفر

پیش بینی افزایش قیمت اونس طلا تا مرز 1250 دلار

روند صعودی دلار جهانی به زودی متوقف خواهد شد/ تقویت قیمت طلا در پیش است

۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 288145
روند صعودی دلار جهانی به زودی متوقف خواهد شد/ تقویت قیمت طلا در پیش است

بر اساس پیش بینی تحلیل‌گران کاهش ارزش دلار به زودی موجب تقویت تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد شد. همچنین تازه ترین تحلیل تکنیکال نشان می دهد که قیمت جهانی طلا می تواند طی هفته جاری تا مرز 1250 دلار در هر اونس افزایش یابد.

به گزارش کیتکو نیوز، موسسه سرمایه گذاری تی دی اس پیش بینی کرده است که روند صعودی ارزش دلار آمریکا به زودی متوقف خواهد شد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، موسسه تی دی اس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که کاهش ارزش دلار به زودی موجب تقویت تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد  شد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی انتظار دارند که روند صعودی ارزش دلار آمریکا به زودی متوقف شود، به خصوص پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات خود چین و اتحادیه اروپا را به دستکاری در نرخ ارز متهم کرده است.

ترامپ همچنین به شدت از سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو انتقاد کرده است. اظهارات رئیس جمهور آمریکا موجب شد تا ارزش دلار در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک مرکزی اروپا نیز موجب خواهد شد تا ارزش یورو در برابر دلار طی ماه های آینده با کاهش روبرو شود.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که بانک مرکزی اروپا تا تابستان سال آینده تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

تحلیل تکنیکال قیمت هفتگی طلا در بازارهای جهانی

تازه ترین تحلیل تکنیکال نشان می دهد که قیمت جهانی طلا می تواند طی هفته جاری تا مرز 1250 دلار در هر اونس افزایش یابد.

به گزارش اف ایکس امپایر، جدیدترین تحلیل تکنیکال حاکی است که نوسانات ارزش دلار آمریکا و نگرانی های مربوط به تنش های تجاری در عرصه بین المللی همچنان مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.

بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا که پس از اظهارات جرومی پاول رئیس فدرال رزرو درباره بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا با افزایش روبرو شده بود، طی روزهای اخیر پس از انتقادات شدید دونالد ترامپ از سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو با کاهش نسبی همراه شده است.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1240 دلار خواهد بود و اگر این سطح مقاومتی شکسته شود قیمت این فلز گرانبها تا 1250 دلار افزایش خواهد یافت. اگر سطح مقاومتی 1250 دلاری نیز شکسته شود قیمت طلا تا 1268 دلار افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر سطح حمایتی قیمت هر اونس طلا نیز 1221 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1210 دلار کاهش خواهد یافت.