۰ نفر

امروز در بازارهای جهانی؛

طلا 3.5دلار افزایش یافت؛ کاهش 50دلاری در یک ماه

۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۹
کد خبر: 284802
طلا 3.5دلار افزایش یافت؛ کاهش 50دلاری در یک ماه

امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا تحت تاثیر تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین 3 و نیم دلار افزایش یافت. سرمایه‌گذاران اعتقادی به فروکش جنگ تجاری ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 3 و نیم دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1244 دلار و 50 سنت معامله شد.

قیمت فلز زرد امروز تحت تاثیر تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین افزایش یافت.

بازار بر این باور است که جنگ تجاری این دو کشور قصد فروکش ندارد و اقدام‌های گاه و بیگاه از سوی دو کشور نگرانی را در بین کشورها افزایش داده و آنها به این نتیجه رسیده‌اند که دوئل جنگ تجاری آنها ادامه خواهد داشت.

2 روز پیش آمریکا روی 200 میلیارد دلار کالای چینی تعرفه 10 درصدی اعمال کرد و البته پاسخ متقابل هم از سوی چین داده شد.

جنگ تجاری دو کشور از حدود یک ماه پیش با اعمال تعرفه روی فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا آغاز شد و پس از آن به صورت پینگ پونگی سیاست‌های تعرفه‌ای ابتدا از سوی آمریکا و بعد در قالب پاسخ از سوی چین اعمال شده است.

هفته پیش هم ابتدا آمریکا روی 34 میلارد دلار کالای چینی تعرفه گذاشت و پس از آن هم چین در فاصله کوتاه چند ساعته به همین ارزش کالای وارداتی از آمریکا تعرفه‌گذاری کرد.

امروز قیمت فلز زرد در کمترین زمان 1241 دلار و 50 سنت و در بیشترین زمان 1246 دلار و 60 سنت معامله شد.

قیمت فلز گرانبها امروز نسبت به یک سال گذشته 24 و نیم دلار افزایش داشت اما در مقایسه با یک ماه گذشته بیش از 50 دلار کاهش داشته است.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره 7 سنت افزایش داشت و هر اونس از این فلز به قمیت 15 دلار و 84 سنت به فروش رفت.

فلز گرانبهای پلاتینوم 12 دلا رشد داشت اما پالادیوم با یک دلار کاهش همراه شد.