۰ نفر

پیشنهاد احمدتوکلی برای احیای نظام کوپنی؛

قیمت واقعی دلار3500تومان است

۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۱
کد خبر: 283327
قیمت واقعی دلار3500تومان است

احمد توکلی روز پنجشنبه در حسینیه حضرت علی‌اکبر(ع) قزوین گفت: نظام اسلامی را کودتا و یا حمله نظامی ساقط نمی‌کند اما اگر در جامعه فساد نهادینه شود می‌توان نگران بود که نظام در مسیر سقوط قرار گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، توکلی تصریح کرد: منشأ بسیاری از انحراف و فسادها جناح‌گرایی و منافع حزبی است و در این مسیر سوءاستفاده از قدرت برای مقاصد شخصی، رانت‌خواری و ویژه خواری آسیب‌رسان است.

وی اظهار داشت: تجارت نفوذ از دیگر عوامل فساد در جامعه است و با شفافیت و دادن اطلاعات درست به مردم می‌توانیم از بسیاری از مفاسد جلوگیری کنیم.

توکلی بیان کرد: نوسان ارزی بسیار خطرناک است و باید جلوی آن گرفته شود زیرا نگاه غیر کارشناسی موجب شده تا تقاضا به‌شدت بالا برود و تداوم این روند نگران‌کننده است.

وی اظهار داشت: امروز بازار سفته‌بازی شده و مردم نگران هستند زیرا قیمت ارز روی کالاهای دیگر تأثیر می‌گذارد و باید میزان تقاضا را کنترل کنیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقتصاد نابسامان و نوسان ارز با دعا که حل نمی‌شود و تیم اقتصادی باید برنامه داشته باشد که به نظر می‌رسد اصلاً نگاه کارشناسی ندارند.

توکلی اضافه کرد: نرخ تعیین‌شده برای ارز اصلاً علمی نیست و باید قیمتی تعیین شود که به نفع تولید باشد در غیر این صورت باید منتظر تورم و گرانی و بیچارگی بیشتر فقرا باشیم.

وی گفت: باید تیم اقتصادی دولت از دیدگاه صاحب نظران استفاده کند و قیمتی برای ارز تعیین کند که در بازار تلاطم ایجاد نشود و قیمت کنونی منطقی نیست و بهترین نرخ همان ۳۵۰۰ تومان است که می تواند به تولید هم کمک کند.

توکلی اضافه کرد: امروز بسیاری از کشورهای عاقل و منطقی با کارتهای هوشمند توانسته اند به فقرا کمک کنند تا زیر بار فشار فقر بیچاره نشوند و ماهم هیچ اشکالی ندارد امروز با دادن کوپن به برخی خانواده های نیازمند از فشار اقتصادی آنها کم کنیم.