۰ نفر

عوامل تاثیرگذار بر بازارهای مالی جهان در ماه ژوئن

قیمت طلا پس از نشست فدرال رزرو به 1360دلار می‌رسد/ آینده فلز زرد متاثر از سیاست‌های چشم بادامی‌ها

۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۲۱
کد خبر: 276659
قیمت طلا پس از نشست فدرال رزرو به 1360دلار می‌رسد/ آینده فلز زرد متاثر از سیاست‌های چشم بادامی‌ها

تحلیلگران اقتصادی بر این باور هستند که نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا، تحولات مربوط به شبه جزیره کره و دیدار احتمالی ترامپ با رهبر کره شمالی آمارهای تجاری چین بالاترین تاثیر را بر آینده بازار فلز زرد دارد.

یک تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که قیمت جهانی طلا پس از نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا به بیش از 1360 دلار افزایش خواهد یافت. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، دیوید برادی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اسپروت مانی تاکید کرد: روند صعودی قیمت جهانی طلا پس از نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن از سرگرفته خواهد شد و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا 1360 دلار در هر اونس افزایش یابد.

 وی افزود: به نظر من قیمت طلا تا 3 هفته آینده به بالاتر از 1360 دلار خواهد رسید. نشانه های روشنی از افزایش چشمگیر قیمت طلا وجود دارد و سرمایه گذاران بین المللی باید منتظر آغاز روند صعودی قیمت این فلز گرانبها باشند.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: کاهش بهره اوراق قرضه آمریکا، افت ارزش دلار و کاهش گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده عوامل مهمی برای افزایش قیمت طلا تا 3 هفته آینده خواهد بود.

پیش بینی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در نشست 13 ژوئن به احتمال 86 درصد نرخ بهره را افزایش می دهد.

برادی گفت: روند قیمت طلا نشان می دهد که پس از نشست فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره، قیمت این فلز گرانبها با افزایش روبرو می شود.

چشم انداز قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها طی روزهای آینده

تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم تجاری آمریکا و چین و نشست رهبران گروه 7 قرار خواهد داشت.

به گزارش اینوستینگ، نشست مهم رهبران گروه 7 در شرایطی قرار است در کانادا برگزار شود که متحدان تجاری و اقتصادی بزرگ به شدت از تصمیم دولت ترامپ برای اعمال تعرفه های تجاری خشمگین و ناراحت هستند.

بر اساس این گزارش تحولات مربوط به شبه جزیره کره و دیدار احتمالی ترامپ با رهبر کره شمالی نیز می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات بازارهای بین المللی طی روزهای آینده داشته باشد.

آمارهای مهم تجاری آمریکا و چین طی روزهای آینده منتشر خواهد شد. وزارت بازرگانی آمریکا قرار است چهارشنبه آمارهای تجارت خارجی را منتشر کند. پیش بینی می شود کسری تجاری آمریکا طی ماه آوریل به 50 میلیارد دلار رسیده باشد. این رقم در ماه مارس به 49 میلیارد دلار رسیده بود.

در حالی که نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار  است 12 و 13 ژوئن برگزار شود، هیچ یک از مقام های ارشد بانک مرکزی آمریکا در روزهای آینده سخنرانی نخواهند داشت.

آمارهای تجاری چین قرار است جمعه منتشر شود و پیش بینی می شود مازاد تجاری این کشور طی ماه می به 32.5 میلیارد دلار رسیده باشد. این رقم در ماه قبل از آن به 28.8 میلیارد دلار رسید.

این در شرایطی است که انتشار آمارهای اشتغال در ماه می گمانه زنی ها درباره افزایش مجدد نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده را تقویت کرده و این مساله می تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی کالاهای راهبردی وارد کند.

گرچه تشکیل دولت جدید ایتالیا موجب شده است تا نگرانی ها نسبت به اوضاع سیاسی این کشور کاهش یابد ولی هنوز نمی توان با قاطعیت درباره حل و فصل مشکلات و چالش های سیاسی و اقتصادی سومین قدرت اقتصادی منطقه یورو اظهار نظر کرد.

بازارهای مالی جهان در ماه ژوئن تحت تاثیر چه عواملی خواهند بود؟

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که بازارهای مالی جهان در ماه ژوئن تحت تاثیر تعرفه ها، جنگ های تجاری و تنش های سیاسی قرار خواهد داشت.

قیمت جهانی طلا در ماه می با افت 2.2 درصدی روبرو شده است. این برای دومین ماه متوالی است که قیمت طلا با کاهش همراه بوده است.

بر اساس این گزارش فشار شدید فروش در بازار جهانی فلزات گرانبها تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا به کمتر از 1300 دلار در هر اونس داشته است. بیشترین فشار فروش در بازار طلا ناشی از افزایش ارزش دلار و تقویت بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا بوده است.

شاخص ارزش دلار طی ماه گذشته با رشد 4.5 درصدی روبرو شده است. ماه ژوئن در حالی آغاز شده است که انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه می موجب تقویت ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره در نشست 13 ژوئن شده است.

افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای مالی جهان داشته باشد. از سوی دیگر ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع ایتالیا علی رغم تشکیل دولت جدید می تواند تاثیر مهمی بر بازارهای جهانی داشته باشد. ایتالیا طی سال های اخیر با بی ثباتی سیاسی روبرو بوده است.

ادامه نگرانی ها نسبت به وقوع جنگ تجاری در جهان و اوضاع شبه جزیره کره نیز می تواند عوامل مهم تاثیرگذار بر بازارهای جهانی باشد.