۰ نفر

رشد غیرمنتظره ارزش پوند در جهان

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 264907
رشد غیرمنتظره ارزش پوند در جهان

هر چند که پس از انتشار آمار اقتصادی چین بورس‌های آسیایی عملکردی پر نوسان داشتند، اما به دلیل تغییر تمرکز سرمایه‌گذاران از سوریه به سمت صورت‌های مالی شرکت ها، زیان ها محدود بود.

به گزارش رویترز، همان گونه که انتظار می‌رفت بورس‌های اروپایی پس از روند صعودی شبانه وال استریت در سطح بالاتر بازگشایی شدند و شاخص " فوتسی ۱۰۰" انگلیس ۰.۱۵ درصد، شاخص " دکس" آلمان ۰.۳ درصد و شاخص " کک" فرانسه ۰.۳ درصد افزایش یاقتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تغییرات دلار اندک بود و پس از آن که مشخص شد حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه تداوم نخواهد داشت تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن‌تر نظیر اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری کاهش یافت.  

آمارهای رسمی منتشر شده از اقتصاد چین نیز نشان داد که اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست امسال رشدی ۶.۸ درصدی داشته است که مشابه آمار سه ماهه چهارم سال قبل است. با این حال آمار جداگانه دیگری نشان داد که تولید صنعتی این کشور در ماه مارس پایین‌تر از انتظارات بوده و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت کند شده است و این امر باعث کندتر شدن رشد بازارها شد. رابرت سابارمن- کارشناس اقتصادی ارشد بازارهای مالی آسیا به جز ژاپن در موسسه " نامورا" گفت: اینجا دو داستان متفاوت داریم: یکی رویکرد عقب نشینی و یکی پیشروی، هر چند که اقتصاد چین به سرعت در حال متوازن‌تر شدن است و فاکتورهای رشد متنوع تر می‌شوند اما کاهش رشد در بخش‌هایی چون صنعت، سرمایه و مصرف که از بخش های قدیمی‌تر اقتصادی چین هستند باعث کاهش تولیدات ماه مارس شده‌اند.

شاخص بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۱۵ درصد کاهش یافت، شاخص "کسپی" کره جنوبی ۰.۱۵ درصد کاهش یافت و شاخص " هانگ سنگ" هنگ کنگ نسبتا بدون تغییر باقی ماند. در چین شاخص " شانگهای کامپوزیت" ۰.۳۵ درصد کاهش یافت، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو تغییری نکرد و بورس استرالیا به کمک افزایش در نمادهای معدنی، ۰.۳ درصد افزایش یافت.

در معاملات دیروز، شاخص " داوجونز اینداستریال" ۰.۸۷ درصد و شاخص " اس اند پی ۵۰۰" ۰.۸ درصد افزایش یافتند که بیشترین افزایش‌ها در نمادهای تکنولوژی و بخش بهداشت و درمان بود. طبق نظرسنجی بنیاد " تامسون رویترز" انتظار می رود شرکت های اس اند پی ۵۰۰ در گزارش خود سودآوری ۱۸.۶ درصدی را برای سه ماهه نخست سال اعلام کنند که بیشترین میزان سودآوری هفت سال اخیر محسوب می‌شود.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهان نسبتا بدون تغییر و در سطح ۸۹.۱۴۵ واحدی باقی ماند و یورو در سطح ۱.۲۳۸۲ دلاری و هر دلار در سطح ۱۰۷.۰۵۵ ین باقی ماندند. با انتظار افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس در ماه مه، پوند به بالاترین سطح از زمان بریگزیت رسید و هر پوند رقم ۱.۴۳۵۵ دلاری را به ثبت رساند. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا نیز پس از ثبت رکورد ۲.۸۶۵ درصد در نهایت به ۲.۸۳۴ درصد رسید.

نفت خام آمریکا برای تحویل در معاملات آتی با ۰.۵ درصد افزایش به ۶۶.۵۷ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام برنت با ۰.۳ درصد افزایش به ۷۱.۶۶ دلار در هر بشکه رسید.

هم نین پس از اعمال تحریم های آمریکا بر ضد یکی از تولیدکنندگان روسی بزرگ آلومینیوم جهان، هر تن آلومینیوم در بورس فلزات لندن به ۲۳۸۶ دلار رسید.