۰ نفر

برنامه جهانی برای جایگزینی ذخایر دلاری

کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی جهان/ ذخایر ارزی جهان به ۱۱.۴۲۵تریلیون دلار رسید

۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 261179
کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی جهان/  ذخایر ارزی جهان به  ۱۱.۴۲۵تریلیون دلار رسید

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی جهان به پایین ترین سطح خود در ۴ سال اخیر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، آمارهای رسمی صندوق بین المللی پول نشان می دهد سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی جهان در سه ماه پایانی ۲۰۱۷میلادی به پایین‌ترین سطح در ۴سال اخیر رسیده است.

این در شرایطی است که سهم سایر ارزها در ذخایر ارزی جهان با افزایش روبرو شده است. البته دلار آمریکا هنوز با فاصله زیادی نسبت به سایر ارزهای معتبر بین المللی، بیشترین سهم را در ذخایر ارزی جهان دارد.

آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می‌دهد که ذخایر ارزی جهان با دلار آمریکا تا پایان سه ماه چهارم ۲۰۱۷میلادی به ۶.۲۸تریلیون دلار رسیده که این رقم معادل ۶.۲۷درصد کل ذخایر ارزی جهان است.

این رقم در سه ماه سوم سال گذشته به ۶.۱۳تریلیون دلار رسیده بود که معادل ۶۳.۵درصد کل ذخایر ارزی جهان بوده است. این پایین ترین سهم دلار در ذخایر ارزی جهان از سه ماه پایانی ۲۰۱۳میلادی است یعنی زمانی که سهم دلار به ۶۱.۲۴درصد رسیده بود.

این آمارها نشان می‌دهد که سهم یورو در ذخایر ارزی جهان در سه ماه پایانی ۲۰۱۷میلادی به بیش از ۲۰.۱۵درصد رسیده است. این رقم در سه ماه سوم سال گذشته به ۲۰.۰۵درصد رسیده بود. این بالاترین سهم یورو در ذخایر ارزی جهان در ۳سال اخیر به شمار می‌رود.

سهم ین ژاپن نیز در ذخایر ارزی جهان در این مدت به ۴.۸۹درصد افزایش یافته است. این بالاترین سهم ین ژاپن در ذخایر ارزی جهان از سه ماه پایانی ۲۰۰۲به شمار می رود.

سهم یوان چین نیز در ذخایر ارزی جهان به ۱.۲۳درصد رسیده است. این رقم در سه ماه قبل از آن به ۱.۱۲درصد رسیده بود.

آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد که میزان ذخایر ارزی جهان تا پایان سال ۲۰۱۷میلادی به ۱۱.۴۲۵تریلیون دلار رسیده است. این بالاترین رکورد از سه ماه دوم ۲۰۱۵ میلادی است. این رقم در سه ماه سوم سال گذشته به ۱۱.۲۹۷تریلیون دلار رسیده بود.