۰ نفر

اقتصاد آنلاین از نوسانات سکه در اسفند ماه گزارش می‌دهد:

سکه، اسفند ماه چقدر گران شد؟

۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۸
کد خبر: 255758
سکه، اسفند ماه چقدر گران شد؟

اگر چه در پی نوسانات قیمت سکه در بهمن ماه، بانک مرکزی اقدام به پیش فروش سکه کرد و تا حدودی توانست روند افزایشی قیمت سکه را کنترل کند اما از ابتدای اسفند، قیمت سکه دوباره در مدار صعودی قرار گرفت و نسبت به ابتدای این ماه ۴.۲۹ درصد جهش داشت.

 اقتصاد آنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ در حالی که سکه بهمن ماه را با قیمت یک میلیون و 490 هزار تومان به پایان رساند و در اسفندماه تا مرز یک میلیون و 470 هزار تومان کاهش یافت اما پس از آن وارد مدار صعودی شد و در پایان هفته اول اسفند از مرز یک میلیون و 500 هزار تومان عبور کرد و در نهمین روز این ماه قیمت یک میلیون و 555 هزار تومان را  ثبت کرد.

بر اساس این گزارش بهای سکه تمام طرح جدید در ساعات میانی امروز، یک میلیون و 554 هزار تومان بود که نسبت به اول ماه 64 هزار تومان رشد داشته است.

سکه طرح قدیم نیز نسبت به اول ماه 70 هزار تومان افزایش داشت البته پایین ترین قیمت سکه طرح جدید از ابتدای اسفند تا کنون مربوط به هفته اول بود که به یک میلیون و 440 هزار تومان رسید.

قیمت سکه بهار آزادی در معاملات امروز یک میلیون و 530 هزار تومان است.

افزایش 5 هزار تومانی هر گرم طلا

هر گرم طلای 18 عیار، در ابتدای این  ماه با قیمت 143 هزار و 898 تومان داد‌و ستد شد که البته در اواخر هفته اول به حدود 150 هزار تومان نیز رسید. هر گرم طلا امروز با قیمت 148 هزار و 539 تومان در بازار معامله شد.