۰ نفر

بازار ارز چه زمانی به تعادل پایدار می‌رسد؟

۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۱۴
کد خبر: 250791
 بازار ارز چه زمانی به تعادل پایدار می‌رسد؟

رییس اسبق کانون صرافان گفت: تعادل پایدار در بازار ارز وقتی حاصل می‌شود که نرخ‌ها واقعی باشد و چند نرخی از میان برداشته شده و ارز دارای نرخی واحد در بازار باشدَ.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، اصغر سمیعی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید قیمت ارز در بازار چه زمانی به تعادل می‌رسد، اظهار داشت:همه چیز بستگی به تصمیمات بانک مرکزی دارد.

وی افزود: ما باید ببینیم تعدیل را در عدد خاصی می بینید و منظور بازار کم نوسان است. اما قبلا هم گفته بودم اگر پایه‌های یک اقتصاد محکم باشد و نرخ‌ها واقعی، آن‌گاه کنترل بازار و آرام نگاه داشتن آن توسط بانک مرکزی آسان می‌شود .

رییس اسبق کانون صرافان تصریح کرد: اگر در دو کفه ترازو به مقدار تقریبا مساوی کالا و وزنه قرار بگیرد، آن‌گاه ترازو دار به راحتی می‌تواند با سر انگشت تدبیر شاهین ترازو را متعادل نگاه دارد.

سمیعی عنوان کرد: اگر بین وزن دو کفه ترازو اختلاف جدی باشد، دیگر ترازو دار نمی‌تواند با انگشت ترازو را متعادل کند و گاهی مجبور می‌شود برود خودش روی یکی از کفه‌ها بنشیند و گاهی باز هم جواب نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال تعادل پایدار وقتی حاصل می‌شود که نرخ‌ها واقعی باشد و چند نرخی از میان برداشته شده و ارز دارای نرخی واحد در بازار باشدَ.