۰ نفر

استقبال سرد مردم از طرح پیش‌فروش سکه

۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۱۱
کد خبر: 250383
استقبال سرد مردم از طرح پیش‌فروش سکه

مسئول یکی از شعب بانک ملی در مرکز تهران گفت: از طرح پیش فروش سکه چندان استقبالی نشده و شعبه ما از صبح تنها دو نفر مراجعه کننده داشته است.

در طرح پیش‌فروش سکه که از ساعت ۷ صبح امروز ۱۷ بهمن در شعب منتخب بانک ملی آغاز شده افراد می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی‌به شعب منتخب مراجعه کرده و بدون محدودیت نسبت به خرید اقدام کنند.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا ، بر این اساس؛ پیش‌فروش فقط برای سکه تمام بهار آزادی انجام می‌شود و خریدار بر اساس قیمت فعلی یک میلیون تومان برای هر قطعه می‌تواند ثبت نام کند و تسویه آن در زمان سررسید انجام می‌شود.

در این پیش‌فروش هنگام تسویه نهایی تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده و به نرخ روز تحویل سکه محاسبه و مابه‌التفاوت پرداخت می‌شود.

برای سررسید، دو دوره شش ماهه و یک ساله تعیین شده است که برای شش ماه تخفیف چهار درصدی و در یک سال تخفیف ۹ درصدی تعلق می‌گیرد.

در این راستا مسئول یکی از شعب بانک ملی در مرکز تهران گفت: از طرح پیش فروش سکه چندان استقبالی نشده و شعبه ما از صبح تنها دو نفر مراجعه کننده داشته است.

وی افزود: قیمت سکه قطعی نیست و کسی هم تمایلی به ثبت‌نام ندارد زیرا شرایط پیش فروش چندان ایده آل نیست برای سررسید ۶ ماهه ۴ درصد زیر قیمت روز در نظر گرفته شده و برای پیش‌فروش یک ساله ۹ درصد زیر قیمت روز ‌که عملا سودی هم تعلق نمی‌گیرد.

این مقام مسئول در بانک ملی افزود: این در حالی است که سود سپرده در بانک بیشتر از این طرح است.

وی گفت: هنوز مشخص نیست که این طرح تا چه زمانی ادامه داشته باشد.