۰ نفر

سکه‌های مجازی آینده را در دست خواهند گرفت

۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲
کد خبر: 245521
سکه‌های مجازی آینده را در دست خواهند گرفت

ارزهای دیجیتال ، یکی از شگفتی سازان دنیای فناوری در سال 2017 ، بودند و با نوسانات خیره کننده خود ثابت کردند که قدرت حذف پول های امروزی را دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در حال حاضر ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال بیش 590 میلیارد دلار است ، در حالی که ارزش کل سهام آمازون به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین جهان، ۵۶۸ میلیارد دلار است و این درحالی است که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در سال 2016 ، 18 میلیارد دلار برآورد شده بود. بیت کوین که نقش به سزایی در این ارزش ایفا می کنید، حدود ۴ ماه پیش از ارزش کل پی پال و در ماه جاری نیز از ارزش کل ویزا عبور کرد.

بیت کوین با ارزش کل 230 میلیارد دلاری، بیش از 50 درصد از کل بازار را شامل میشود. اتریوم هم با افزایش قیمت ۹۰ درصدی ماه جاری، به ارزش کل  74 میلیارد دلار رسیده است.

شاید همین خبرهای منتشره از سکه های مجازی ،همه شرکتهای بزرگ فناوری را وسوسه کند تا طی دو سال آینده وارد این بازار شوند و هرکدام با معرفی سکه مجازی خود فضای رقابت را جذاب تر از گذشته کنند.این طور که از شواهد پیدا است از شرکت کداک گرفته تا لاین و تلگرام به زودی وارد این بازار خواهند شد و با توجه به تعداد کاربرانشان ، می توان از حالا پیشبینی کرد که استقبال از ارزهای این شرکتها کم نخواهد بود و اتفاقا رشد خوبی هم خواهند داشت.

تلگرام یکی از شرکتهایی است که به صراحت اعلام کرده ، در حال کار روی ارز دیجیتال خود است و به زودی آن را عرضه خواهد کرد. به نظر میرسد با توجه به تعداد کاربرانی که این شرکت توانسته از پیام رسان محبوب خود بدست آورد ، دربازار پول مجازی نیز حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت و می توان از همین حال ارز دیجیتال این شرکت را یکی از رقیبان بیت کوین نامید.

گفته میشود ارز دیجیتالی تلگرام «گرام» نام خواهد داشت و از امن ترین الگوریتم ها درساختار آن استفاده شده است.

این شرکت قصد دارد تا گرام را در مرحله اول به ارزش 2/1 میلیارد دلار راهی بازار کند و اگر استقبال از آن مورد قبول بود ، در فازهای بعدی بر ارزش آن افزوده شود.

به گفته مسئولان تلگرام ، این سکه مجازی 600 میلیارد دلار پیش فروش خواهد شد که کارکنان این شرکت برای خرید در اولویت قرار دارند و در ماه مارس ، به طور عمومی عرضه خواهد شد.

پیش بینی میشود که کاربران پیام رسان تلگرام تاپیاین سال 2018 ، از مرز 200 میلیون نفر عبور خواهد کرد و با توجه به این موضوع می توان آینده روشنی را برای گرام متصور شد.

این پول مجازی بر بستر نسخه ارتقا یافته پلتفورم «بلاکچین» که TON نام خواهد داشت، ارایه میشود و با توجه به این موضوع می توان گفت که گرام پرقدرت تر و بهینه تر از بیت کوین و اتریوم راهی بازار خواهد شد. براساس این ماجرا ، TON از امنیت بالا در فرآیند تبادل گرام برخوردر است و با توجه به اینکه از مسیرهای متفاوتی برای برقراری ارتباط با سرورها استفاده می کند ، غیر قابل فیلتر است و همه کاربران در سراسر جهان میتوانند به راحتی از آن استفاده کنند .

فعالیت کداک خارج از دنیای عکاسی

شرکت kodak نیز که تاپیش از این در دنیای عکاسی فعالیت زیادی داشته و توانسته نام خود را دربین 5 شرکت تولیدکننده لوازم عکاسی و فیلمبرداری ثبت کند نیز تصمیم دارد با پول مجازی مختص به خود ، وارد بازار ارزهای دیجیتال شود. این واحد پولی کداک کوین نام دارد و با هدف ورود جامعه عکاسان به بازار پولهای مجازی طراحی شده است.

جف کلارک، مدیرعامل کداک، در این باره می‌گوید: «برای بسیاری از اهالی دنیای فناوری، بلاک‌چین و  ارز دیجیتال ، واژه‌هایی کلیدی به شمار می‌روند؛ اما برای جامعه عکاس‌ها که مدت‌ مدیدی با مشکلات متعددی در زمینه‌ در اختیار داشتن کنترل آثار خود و نحوه استفاده‌ دیگران از آن‌ها مواجه هستند، این واژه‌های کلیدی، همانند یک راهکار برای حل مشکلاتی هستند که پیش‌تر غیر قابل حمل به‌ نظر می‌رسیدند. »

این واحد پولی نیز فعالیت خود را روی پلتفورم بلاک چین آغاز خواهد کرد و جالب است بدانید که پس از رونمایی از آن در نمایشگاه ces ، ارزش سهام کداک 60 درصد رشد کرد.

به گفته مسئولان شرکت کداک ، این واحد پولی از تاریخ 31 ژانویه ،در اختیار علاقه مندان قرار میگیرد.

بدون شک ، شرکتهای بزرگی رویای ورود به بازار ارز را در سر می پرورانند و میتوان پیش بینی کرد که تا دو سال دیگر ، شرکت های بزرگ دنیا یکی پس از دیگری آماده ورود به این بازار شوند و حتی شاید به زودی شاهد رونمایی از سکه های مجازی اپل و گوگل هم باشیم.