۰ نفر

قیمت هر اونس در بازارهای جهانی ۳۰دلار بالا رفت

۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۴۰
کد خبر: 211573
قیمت هر اونس در بازارهای جهانی ۳۰دلار بالا رفت

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر می گوید، تنش لفظی اخیر میان آمریکا و کره شمالی قیمت هر اونس طلا را در بازارهای جهانی 30 دلار بالا برد و این امر سبب شد هر گرم طلای 18 عیار در بازار ایران در مدت سه روز 2 هزار تومان گران شود.

«محمد کشتی آرای» روز شنبه افزود: تحولات بازار جهانی طلا قیمت طلا و سکه را در بازارهای ایران افزایش داده ، به شکلی که در چند روز اخیر قیمت هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 2 هزار تومانی به 119هزار و 500 تومان رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: در این رشد قیمتی، هر قطعه سکه طلا نیز 5 هزار تومان ظرف چند روز اخیر رشد کرده است.

کشتی آرای با تاکید بر اینکه آینده بازار قابل پیش بینی نیست و بیش از هرچیز به تنش های سیاسی گره خورده است، گفت: باید منتظر ماند تا مشخص شود این تنش ها به چه سرانجامی می رسد.

خبرگزاری رویترز دیروز(جمعه) گزارش داد، زیانی که تنش لفظی میان کره شمالی و آمریکا به بازارهای جهانی زده است به یک تریلیون دلار می رسد. این در حالی است که سرمایه گذاران به سوی ین ژاپن، فرانک سوئیس، طلا و اوراق قرضه دولتی هجوم برده اند.

براساس گزارش رویترز، سهام اروپایی جمعه برای سومین روز متوالی، سقوط را تجربه کرد و وال استریت و سایر بازارهای سهام دنیا نیز این روند نزولی را تجربه کردند.

شاخص سهام «داو جونز» 0.93، «استاندارد اند پورز 500/ S&P 500» 1.45 درصد و « Nasdaq» 2.13 درصد سقوط کرد.

در همین حال، سهام FTSEurofirst 1.11 درصد و سهام Nikkei 2 درصد کاهش یافت.

در بازار ارز نیز ارزش ین در برابر دلار آمریکا 0.8 درصد افزایش یافت. «شان آزبورن» از استراتژیست های ارشد ارز در کانادا گفت: ین مهمترین خبر این روزهاست. بازارها به دنبال گریز از ریسک هستند.

فرانک سوئیس نیز در هفته جاری به عنوان یکی از ارزهای مطمئن وضعیت خوبی را تجربه کرد.

طبق شاخص موسوم به DXY که ارز آمریکا در برابر سبدی از سایر ارزهای مهم را ارزیابی می کند، ارزش دلار 0.14 درصد کاهش یافته است.

«رابرت پاولیک» از استراتژیست های بازار در نیویورک آمریکا می گوید: تنش ها میان آمریکا و کره شمالی مردم را بسیار عصبی کرده است. آنها ممکن است به این فکر کنند که زمان آن فرا رسیده است که کمی از پول های خود را از بازار سهام خارج کنند.

«فواد رزاق زاده» تحلیلگر تارنمای Forex می گوید: جنگ لفظی میان رهبران آمریکا و کره شمالی بر نگرش سرمایه گذاران تاثیر گذاشته است. طلا و نقره ارزش بیشتری پیدا کرده است زیرا به طور عمده کالاهای امن برای سرمایه گذاری به شمار می آیند.

قیمت هر اونس در بازارهای جهانی در معاملات دیروز 1289 دلار و 20 سنت بود که 1.5 دلار نسبت به روز قبل از آن افزایش داشت.

تنش ها میان کره شمالی و آمریکا به شدت افزایش یافته است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده است که پیونگ یانگ اگر بخواهد حتی به حمله به ایالات متحده یا متحدانش فکر کند باید «بسیار بسیار عصبی» باشد. قبل از این اظهارات کره شمالی گفته بود که در حالی برنامه ریزی برای حمله پرتاب موشک به گوام است. گوام جزو قلمروهای آمریکا در اقیانوس آرام است.

تنش دو کشور از اواسط هفته گذشته و پس از وضع تحریم های جدید علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد به اوج رسید.

کره شمالی در هفته های اخیر دو موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرده بود که گفته می شود می تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد و به همین دلیل واشنگتن طرح تصویب تحریم های اقتصادی جدید علیه دولت کره شمالی را به شورای امنیت برد.