۰ نفر

ریس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

روند کاهش قیمت سکه متوقف شد/ بازار طلای ایران در انتظار اثرات حمله نظامی آمریکا

۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۸
کد خبر: 186504
روند کاهش قیمت سکه متوقف شد/ بازار طلای ایران در انتظار اثرات حمله نظامی آمریکا

رییس اتحادیه طلاو جواهر تهران گفت: بعد از حمله نظامی آمریکا در سوریه، هنوز واکنش بازار طلا به این پدیده کامل نشده است، اما روند کاهش قیمت سکه متوقف شد.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص آخرین تحولات بازار سکه و طلا بعد از حمله نظامی آمریکا به سوریه گفت: بازارهای مختلف نسبت به این پدیده واکنش متفاوتی داشتند و در بخش طلا در بازار جهانی شاهد افزایش 15 دلاری در هر اونس طلا بودیم. این در حالی است که هم زمان با این اتفاق ارزش دلار هم کاهش یافت.

وی افزود: در بازار داخلی هنوز تبعات این پدیده کامل نشده است و تا امروز -شنبه- روند کاهش قیمت تمام سکه بهار آزادی که از هفته قبل شروع شده بود، متوقف شده است. اما برای نتیجه گیری از وضعیت می بایست منتظر روزهای آینده بود.

وی تاکید کرد: به طور حتم این حمله بر فضای اقتصادی داخل و خارجی تاثیر خواهد گذاشت و نتایج آن به زودی مشخص می شود.

گفتنی است؛ بعد از حمله نظامی آمریکا به سوریه اونس طلا بعد از یک کاهش قیمتی در روز پنج شنبه مجدد در مسیر افزایشی قرار گرفت و از رقم 1252 دلار به 1267 دلار رسید، که بالاترین رقم در 5 ماهه اخیر بوده است. برخی گمانه زنی ها حکایت از افزایش قیمت طلا در روزهای آتی می کنند چرا که این فلز به عنوان یک کالای سرمایه ای امن در شرایط جنگ و ناامنی نظامی شناخته می شود.

قیمت طلا