۰ نفر

تاثیر پوپولیست‌ها بر بازار طلا

۴ عاملی که قیمت طلا را در روزهای آینده تعیین می‌کند

۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۲۲:۲۴
کد خبر: 182877
۴ عاملی که قیمت طلا را در روزهای آینده تعیین می‌کند

تحلیلگران اقتصادی به بررسی ۴ عامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده پرداخته اند.

در حالی که بازارهای بین‌المللی و سرمایه‌گذاران منتظر برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا و روشن شدن نتایج آن هستند، تحلیلگران اقتصادی 4 عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده را شناسایی کرده اند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش سرمایه‌گذاران در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا هستند تا برای سرمایه گذاری و خرید این فلز زرد اقدام کنند.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، نخستین و مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو و واکنش بازارهای بین المللی خواهد بود. پیش بینی می شود که فدرال رزرو در نشست دو روزه خود نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش خواهد داد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نیز غیر از نشست مارس دو بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد. این مساله می تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.

دومین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده انتخابات هلند خواهد بود. انتخابات سراسری هلند چهارشنبه برگزار می شود. با توجه به تقویت جنبش های پوپولیستی در اروپا؛ نگرانی های زیادی نسبت به نتایج انتخابات هلند وجود دارد. نتایج این انتخابات می تواند تاثیر زیادی بر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه داشته باشد.

در صورت پیروزی احزاب تندرو و ملی گرا در هلند این مساله می تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا شود.

سومین عامل موثر بر قیمت طلا انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا طی روزهای آینده خواهد بود. شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا قرار است چهارشنبه منتشر شود. افزایش احتمالی تورم می تواند عامل مثبتی برای رشد قیمت جهانی طلا باشد.

 چهارمین عامل تاثیرگذار بر قیمت جهانی طلا نیز انتشار بودجه 2018 دولت ترامپ خواهد بود. افزایش کسری بودجه و بدهی های دولت آمریکا در نهایت به ضرر ارزش دلار و به نقع قیمت طلا خواهد بود.

ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش داده و هزینه های زیرساختی را افزایش دهد. اجرای این سیاست ها می تواند موجب افزایش کسری بودجه دولت آمریکا شود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.