۰ نفر

افزایش قیمت طلا پیامد سیاست‌های ترامپ

۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۴۲
کد خبر: 175127
افزایش قیمت طلا پیامد سیاست‌های ترامپ

یکی از کارشناسان با سابقه سرمایه گذاری پیش بینی کرد که سیاست های اشتباه رییس جمهوری آمریکا می‌تواند موجب افزایش قیمت طلا شود.

به گزارش بلومبرگ، دیوید روخه از مؤسسه "ایندیپندنت استراتژی" که سابقه ۴۵ سال فعالیت در بازارهای مختلف را دارد، گفت: طلا تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۶ درصد گران خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا،وی دلیل این امر را روی آوردن سرمایه گذاران به طلا به عنوان پناهگاه امنی در برابر سیاست های غلط دونالد ترامپ اعلام کرده است.

رییس و کارشناس جهانی در شرکت مشاوره اقتصادی و مالی ایندیپندنت استراتژی لندن افزود: شمش طلا تا آخر سال یک هزار و ۳۰۰ دلار در هر اونس گران می شود در حالیکه بیشتر دارایی ها مثل سهام بازگشت منفی را طی خواهند کرد.

وی ادامه داد: ریسک سیاسی ایجاد شده توسط رییس جمهوری جدید آمریکا و دفتر وی موجب افزایش تنش ها و بلاتکلیفی های بین المللی می شود و در نتیجه یک جنگ تجاری حداقل با چین و احتمالا مناطق دیگر به وجود خواهد آورد.

ترامپ در دو هفته نخست حضور خود در دفتر ریاست جمهوری آمریکا با لغو پیمان "ترانس - پاسیفیک"، وعده ساخت دیوار روی مرز مکزیک و دستور ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان موجب افزایش نگرانی سرمایه گذاران شده است. از سوی دیگر احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزور بانک در سال جاری نیز سرمایه گذاران را به سوی طلا سوق داده است.

وی از افزایش تورم به عنوان یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت طلا نام برده است.

بنابراین گزارش، قیمت طلا پیش از این با افزایش ۶,۶ درصدی در سال جاری، به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسیده است و توانسته کاهش ۱۳ درصدی در سه ماهه چهارم سال گذشته را جبران کند. شمش طلا نیز امروز (دوشنبه) در بازار سنگاپور یک هزار و ۲۲۳ دلار و ۸۹ سنت معامله شد.

روخه پیش از آغاز فعالیت خود در شرکت مطالعات سرمایه گذاری ایندیپندنت استراتژی در سال ۱۹۹۴، در مورگان استنلی فعالیت می کرد.