۰ نفر

رئیس اتحادیه طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تصمیم ترامپ بی تاثیر بر بازار طلای ایران/ اونس جهانی ۱۳ دلار گران شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰
کد خبر: 173954
تصمیم ترامپ بی تاثیر بر بازار طلای ایران/ اونس جهانی ۱۳ دلار گران شد

محمد کشتی آرای گفت: تصمیم ترامپ مبنی بر محدودیت ورود مسلمانان برخی کشورها به آمریکا تاثیری بر بازار طلا در ایران نداشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، چند روزی است که از امضای نامه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر محدودیت ورود مسلمان های چند کشور به آمریکا، از جمله ایران می گذرد. این در حالی است که با گذشت یکسال از امضای توافق برجام حساسیت بخش های اقتصادی کشور نسبت به این موضوع زیاد است. چرا که بخش های فعال اقتصادی تمایل دارند در دوران پسابرجام روابط اقتصادی مناسبی با کشورهای دیگر دنیا برقرار کنند.

رئیس اتحادیه صنف طلافروشان در خصوص تغییرات بازار طلا، بعد از دستور جدید دونالد ترامپ به اقتصاد آنلاین گفت: بازار طلا در این خصوص تاکنون واکنشی نداشته است و وضعیت بازار متعادل است.

وی افزود: تصمیم رئیس جمهور آمریکا بیشتر بر بخش های داخلی این کشور تاثیر دارد و به نظر نمی رسد که بازار ایران تحت تاثیر این موضوع قرار گیرد.

کشتی آرای در خصوص جدیدترین قیمت های طلا و مسکوکات در بازار صبح سه شنبه گفت: امروز صبح هر اونس طلا در بازار جهانی با 1204 دلار قیمت مورد معامله قرار گرفت که از افزایش 13 دلاری برخوردار بود. در بازارهای ایران هم قیمت تمام سکه با یک میلیون و 150 هزار تومان معامله می شد و تمام سکه طرح جدید با 30 هزار تومان قیمت بیشتر در حدود یک میلیون و 180 هزار تومان توسط طلافروشی ها قیمت گذاری و به فروش رسید.

وی افزود: قیمت های نیم سکه هم در بازار 610 هزارتومان گزارش شده است. ربع سکه 325 هزار تومان است. سکه یک گرمی با رقم 207 هزار تومان معامله می شود. همچنین هر گرم طلای 18 عیار، 113 هزار تومان و 500 تومان قیمت گذاری شده است.