۰ نفر

تقاضای طلای آمریکا کاهش یافت

۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۳
کد خبر: 160403
تقاضای طلای آمریکا کاهش یافت

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز، در حالی که پیروزی ترامپ موجب افزایش تقاضای طلا در بازارهای اروپایی شده ولی میزان فروش طلا در بازار آمریکا با کاهش همراه شده است.

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش واکنش متفاوت اروپا و آمریکا نشان می دهد که اختلاف زیادی بین نگرش سرمایه گذاران بین المللی درباره وضعیت اقتصادی آمریکا پس از پیروزی ترامپ وجود دارد.

برای بسیاری از سرمایه گذاران در خارج از آمریکا ، قول ترامپ برای اصلاح سیاست های اقتصادی و تجاری موجب افزایش تقاضا برای طلا شده است. ولی از سوی دیگر سرمایه گذاران آمریکایی بر این باورند که سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ موجب افزایش ارزش دلار و شاخص سهام می شود و این مساله در نهایت موجب کاهش تقاضای طلا شده است.

طارق صعب رئیس موسسه سرمایه گذاری تگزاس متالز در این باره تاکید کرد: سرمایه گذاران در بازار فلزات گرانبهای آمریکا پیروزی ترامپ را یک عامل مثبت برای اقتصاد این کشور می دانند و بنابر این تقاضا برای طلا کاهش یافته است.

میزان فروش طلای این موسسه سرمایه گذاری در ماه نوامبر 20 درصد کمتر از قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ماه اکتبر بوده است. فروش طلای این موسسه در ماه اکتبر به بالاترین سطح در سال 2016 میلادی رسیده بود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز از زمان برگزاری انتخابات آمریکا تاکنون بیش از 4.8 درصد کاهش داشته است. این بیشترین کاهش ذخایر طلای این صندوق از آوریل 2013 بوده است.

قیمت طلا که پس از اعلام پیروزی ترامپ به بیش از 1337 دلار رسیده بود با افت شدیدی روبرو شده و به کمتر از 1200 دلار رسیده است.

صعب در ادامه گفت: به نظر من ترامپ برای شرایط اقتصادی آمریکا عامل مثبتی خواهد بود و امیدوارم در نهایت نیز چنین شود.

سایر موسسات بزرگ سرمایه گذاری در بخش فلزات گرانبهای آمریکا نیز طی ماه نوامبر با کاهش شدید فروش طلا روبرو شده اند.

این گزارش افزود: سرمایه گذاران در بورس فلزات گرانبهای لندن از اواخر اکتبر تاکنون بیش از 652 کیلوگرم طلا خریداری کرده اند. این بالاترین رکورد ماهیانه از دسامبر 2012 به شمار می رود.