۰ نفر

تقویت دلار عامل ریزش قیمت طلا شد

۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹
کد خبر: 138210
 تقویت دلار عامل ریزش قیمت طلا شد

در معاملات روز سه‌شنبه و در پی تقویت ارزش برابری دلار، قیمت طلا کاهش یافت. این در حالی است که به دلیل آمار ناامیدکننده هفته گذشته اقتصاد آمریکا، انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک به شدت کاهش یافته است.

به گزارش رویترز، شاخص دلار که عملکرد این واحد پولی را در برابر شش ارز اصلی دیگر می‌سنجد با رشدی 0.1 درصدی به 95.824 واحد رسید. این در حالی بود که هفته گذشته این شاخص با سقوط به سطح 95.384 واحدی بیشترین افت سه ماهه خود را به ثبت رسانده بود.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، هر اونس طلا در معاملات امروز با افتی 0.5 درصدی یکهزار و 348 دلار و 80 سنت معامله شد. تقویت دلار باعث کاهش قیمت طلا شده است.

وانگ تائو، تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد: «با توجه به الگوی موجی و آنالیز اصلاحی فیبوناتچی، به نظر می‌رسد اونس سطح حمایتی 1346 دلاری را بشکند و به سطح حمایتی بعدی 1328 دلاری سقوط کند.»

سام لافلین،‌ تحلیلگر MKS اعلام کرد: «طلا در حالی با اندکی افت مواجه شده که ما شاهد سطح حمایتی گسترده‌ای در محدوده 1350-1345 دلاری هستیم.»

ویلیام دادلی،‌ رئیس فدرال‌رزرو نیویورک روز دوشنبه اعلام کرد که فدرال‌رزرو باید در خصوص افزایش نرخ بهره محتاطانه عمل کند. این سخنان باعث شد تا شانس افزایش نرخ تا پایان سال بسیار کم شود.

بانک مرکزی انگلستان نیز  در نشست سیاست‌گذاری روز پنجشنبه، خود را برای اولین کاهش نرخ بهره از سال 2009 آماده می‌کند. این تصمیم به منظور جلوگیری از ایجاد رکود در این کشور پس از رای به خروج از اتحادیه اروپا اتخاذ خواهد شد.

دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رشدی 0.62 درصدی در روز دوشنبه به 964.03 تن رسید.

در میان فلزات گرانبهای دیگر، پلاتین که در جلسه گذشته به بالاترین سطح 14 ماه اخیر رسیده بود امروز با افتی 0.4 درصدی یکهزار و 152 دلارو 49 سنت به ازای هر اونس معامله شد.

هر اونس پالادیوم نیز با رشدی 0.3 درصدی 715 دلار و 40 سنت معامله شد و قیمت هر اونس نقره بدون تغییر در رقم 20 دلار و 39 سنتی باقی ماند.