۰ نفر

در بهار امسال:

تولید آلومینیوم چقدر رشد کرد؟

۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۴
کد خبر: 451448
تولید آلومینیوم چقدر رشد کرد؟

شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی طی بهار امسال رشد تولید را تجربه کردند به طوری که تولید آلومینیوم 63درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، طی سه ماهه امسال تولید شمش آلومینیوم از 101.1 هزار تن فراتر رفت. تولید آهن اسفنجی به 8.2 میلیون تن رسید و رشد 12درصدی را به ثبت رساند. همچنین تولید فولاد خام نیز طی این مدت با رشد 8 درصدی، از 5.7 میلیون تن عبور کرد.

علاوه بر این تولید محصولات فولادی شرکت های بزرگ نیز از رشد بی نصیب نماند و با رشد یک درصدی به 3.5 میلیون تن رسید. در این مدت تولید گندله سنگ آهن به 11.2 میلیون تن رسید که 2 درصد بیش از رقم سه ماهه بهار 98 بود.

از سوی دیگر تولید کاتد مس با تولید بیش از 69 هزار تن، رشد 2 درصدی را به دست آورد. استخراج سرب و روی نیز با رشد 2 درصدی به بیش از 211 هزار تن رسید.

یکی از بزرگ ترین دلایل رشد تولیدات این بخش، ورود ظرفیت های جدید به مدار تولید است. در ابتدای امسال آلومینیوم جنوب به عنوان بزرگ ترین،‌ مجهزترین و کامل ترین خط تولید این فلز در کشور با مشارکت ایمیدرو و بخش خصوصی راه اندازی شد. همچنین ظرفیت های جدید تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن در سنگان به تازگی با راهبری ایمیدرو و سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شده که اثرات آن طی ماه های آتی مشاهده خواهد شد.

آلومینیوم و مس در بالای جدول رشد تولید خرداد

عملکرد تولید شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی طی خرداد امسال حاکی از رشد تولید محصولاتی همچون آلومینیوم، مس کاتد، آهن اسفنجی، شمش فولاد و گندله دارد. در بین این محصولات بیشترین جهش تولید در حوزه های آلومینیوم (73 درصد) و کاتد مس (16درصد) به ثبت رسیده است. طی مدت یاد شده، میزان تولید شمش آلومینیوم به 36.025 تن و کاتد مس به 25.820 تن رسید.

همچنین آهن اسفنجی (تولید 2 میلیون و 661 هزار تن) و شمش فولاد (یک میلیون و 946 هزار تن) طی این مدت به ترتیب از رشد 16 و 8 درصدی برخوردار بوده است.

همچنین شرکت های بزرگ طی خردادماه امسال موفق به تولید 4 میلیون و 79 هزار تن گندله شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 8 درصدی برخوردار بوده است.