۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

5.55میلیون تن واردات مس چین در سه ماهه ابتدایی2020/ احتمال کاهش واردات کنسانتره مس از ماه می

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۵۶
کد خبر: 431631
5.55میلیون تن واردات مس چین در سه ماهه ابتدایی2020/ احتمال کاهش واردات کنسانتره مس از ماه می

یک تحلیل‌گر اوراق بهادار به رویترز گفت: ممکن است مشکلاتی مربوط به عرضه کنسانتره‌ مس وجود داشته باشد چرا که معادن تولید کننده مس در آمریکای جنوبی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تعطیل شده‌اند. از این دیدگاه بازار باید تمرکز خود را برای ادامه روند افزایشی و عرضه تغییر دهد و انتظار می‌رود از ماه می، شاهد کاهش واردات کنسانتره باشیم.

اقتصادآنلاین - طاهره گودرزی؛ پس از شروع مجدد واردات مس به چین از روز سه شنبه، بخش تولید این کشور نشان داد که می‌تواند سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد به روند تولید بازگردد.

بر اساس گزارش رویترز، در معاملات امروز نیویورک، مس با افزایش بیش از یک درصدی به 2.33 دلار در هر پوند (5،150 دلار در هر تن) رسید که در واقع بر این مبنا بالاترین نرخ چهار هفته گذشته را به ثبت رسانده است. ماه گذشته، این فلز پیشرو به طور خلاصه بعد از آخرین بار در طول بحران مالی جهانی 2008-2009، کمتر از 2.00 دلار مورد معامله قرار می‌گرفت.

بر اساس این گزارش، داده‌های گمرک نشان می‌دهد که واردات مس تصفیه شده چین در ماه مارس با 13 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 442 هزار تن رسید، این مساله بدان دلیل است که کارخانه‌ها پس از محدودیت‌های ویروس کرونا، دوباره شروع به ادامه فعالیت کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، چین بیش از نیمی از مس جهان را مصرف می‌کند و محموله‌های واردات سال گذشته این کشور فقط 5 میلیون تن بود، که نسبت به رکورد 5.3 میلیون تن سال 2018، نزدیک به 6 درصد کاهش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است واردات کنسانتره مس در ماه مارس 2020، 1.78 میلیون تن کمتر از میزان واردات ماه سپتامبر بود، اما هنوز هم نسبت به مدت مشابه سال 2019 ، افزایش داشته است. برای سه ماهه اول 2020 ، واردات مس چین حدود 5.55 میلیون تن در سال بوده است.

21

بر اساس این گزارش، واردات کنسانتره در سال 2019 با 11.6٪ افزایش به 22 میلیون تن رسید و دومین رکورد سالانه پس از سال‌ها گسترش ظرفیت ذوب، کشور را به بزرگترین تولیدکننده مس جهان تبدیل کرد.

آرگونوت تحلیل‌گر اوراق بهادار در این باره به رویترز گفت، ممکن است مشکلاتی مربوط به عرضه کنسانتره مس وجود داشته باشد زیرا معادن تولید کننده مس در آمریکای جنوبی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تعطیل شده‌اند.

این تحلیل‌گر اقتصادی همچنین افزود: " به نظر من بازار باید تمرکز خود را برای افزایش عرضه تغییر دهد و انتظار می‌رود از ماه می، شاهد کاهش واردات کنسانتره باشیم."

این گزارش می‌افزاید، قیمت مس در روز چهارشنبه به بالاترین سطح چهار هفته اخیر رسیده است، که به دلیل اختلال در عرضه ناشی از شیوع ویروس کرونا و انتظار تقاضای بیشتر، افزایش یافته است.لازم به ذکر است سود ناشی از سرعت بهبود اقتصادی موجب افزایش سود نیز می‌شود.