۰ نفر

قائم مقام وزیر صنعت؛

دو محموله 70تنی اقلام پزشکی فردا وارد کشور می‌شود/ ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به نانوایی‌ها

۳ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۴۴
کد خبر: 426456
دو محموله 70تنی اقلام پزشکی فردا وارد کشور می‌شود/ ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به نانوایی‌ها

قائم مقام وزیر صنعت در امورد بازرگانی گفت: همزمان با بسیج تولید داخلی اقلام پزشکی، محموله های وارداتی ماسک و لباس پزشکی به منظور توزیع در مراکز درمانی یکی پس از دیگری وارد کشور می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین مدرس خیابانی، با بیان اینکه همزمان با بسیج همه امکانات برای تولید داخلی، محموله‌های وارداتی یکی پس از دیگری وارد کشور می‌شوند، از ورود دو محموله تجهیزات پزشکی مورد نیاز کادر درمانی در روز جاری(سوم فروردین 99) خبر داد و گفت: امروز دو محموله اقلام پزشکی برای مقابله با کرونا وارد کشور شده است که ترخیص آن به فوریت انجام شده و منتظر تحویل به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم با وزارت راه و شهرسازی و مسئولان گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ترخیص صورت گیرد.

مدرس خیابانی گفت: کل محموله‌های وارداتی از سوی وزارت صمت در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد که حجم محموله وارداتی امروز نیز 70 تن ماسک سه لایه، ماسک n95 و لباس پرستاری بوده و فردا نیز یک محموله 70 تنی دیگر وارد کشور می شود.

* اولویت تامین اقلام بهداشتی برای کادر درمانی است

به گفته قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، اولویت تأمین این اقلام تأمین نیاز کادر درمانی است و این موضوع در اولویت قرار گرفته است. ضمن اینکه نکته اصلی این است که وزارت صنعت براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی به عنوان مسئول تأمین و لجستیک اقلام بهداشتی تعیین شده و تمام کالاهای تولید داخل و وارداتی در  اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد تا از طریق شبکه‌های مطمئن این وزارتخانه توزیع گردد.

وی افزود: در حال حاضر براساس هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی ستاد مقابله با کرونا با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (معاونت غذا و دارو) دو شبکه توزیع اقلام وارداتی و تولیدی تعیین شده که اول مراکز درمانی و بیمارستانی و سپس عرضه مازاد در داروخانه‌ها است.

* ژل ضدعفونی در داروخانه‌ها توزیع شد

مدرس خیابانی  با بیان اینکه طی چند روز گذشته، ژل و محلول ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها توزیع شده است، گفت: توزیع الکل خالص در داروخانه‌ها فعلاً مطرح نیست و تمام تمرکز بر روی تأمین الکل مورد نیاز کارخانه‌های تولید ژل و محلول ضدعفونی کننده و شرکت‌های داروسازی است که محصولات آنها در داروخانه‌ها عرضه می گردد اما تا این لحظه تصمیمی برای توزیع الکل خالص در داروخانه‌ها صورت نگرفته است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به فعال شدن واحدهای تولیدی برای تولید ماسک، تصریح کرد: ماشین آلات تولید ماسک در کشور ساخته و در اختیار کارخانجات قرار گرفته ضمن اینکه ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) نیز ماشین آلات ماسک را وارد و هم اکنون تولید را آغاز کرده است به نحوی که تولید ماسک از روزی 400 هزار عدد به بالای یک میلیون عدد افزایش یافته که بر این اساس تولیدات صنعتی در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تولیدات کارگاهی ماسک نیز به موازات کارخانجات صنعتی فعال شده به نحوی که تنها در اتحادیه پوشاک در تهران با فعال سازی 30 واحد تولیدی روزانه 400 هزار عدد ماسک تولید می شود.

این مقام مسئول در وزارت صمت گفت: حدود 60 واحد تولیدی برای تولید لباس تجهیز شده که روزانه 60 هزار دست لباس پزشکی تولید می کند.

* ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به نانوایی‌ها و خواربار فروش‌ها

مدرس خیابانی تأکید کرد: در محموله های وارداتی که امروز به دست ما رسیده 200 هزار دست لباس موجود است که در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد اما باید به این نکته نیز توجه کرد که الگوی مصرف ماسک باید از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اقشار مختلف مردم تعریف شود.

قائم مقام وزیر صنعت ،معدن و تجارت در امور بازرگانی از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها، خواربار فروشی‌ها و صنوفی خبر داد که در روزهای کنونی مکلف به ارائه خدمات به مردم هستند و گفت: به موازات تأکید وزارت صنعت بر ضرورت تعطیلی برخی واحدهای صنفی که باز بودن آنها ضرورتی ندارد، تأکید شده تا کسب و کارهایی که مایحتاج ضروری مردم و یا خدمات مورد نیاز آنان را عرضه می کنند، بدون تعطیلی و براساس پروتکل ها مشغول به کار باشند.