۰ نفر

طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت؛

اختصاص ۱۴هزار و ۶۰۰میلیارد تومان تسهیلات در 7ماه/ بیش از ۷۲درصد تسهیلات اعطایی صرف سرمایه در گردش شد

۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۳
کد خبر: 401800
اختصاص ۱۴هزار و ۶۰۰میلیارد تومان تسهیلات در 7ماه/ بیش از ۷۲درصد تسهیلات اعطایی صرف سرمایه در گردش شد

براساس آمار وزارت صنعت،معدن و تجارت، در هفت ماهه امسال ۷۲.۴ درصد از تسهیلات پرداخت شده به بخش صنعت و معدن در زمینه تامین سرمایه در گردش بود که ۹۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از مجموع ۱۳۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان را جذب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، برپایه اطلاعات وزارتخانه یاد شده، تسهیلات اختصاصی به بخش صنعت ومعدن برای ایجاد (واحدهای تولیدی) در هفت ماهه امسال ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که ۱۰.۶ درصد از مجموع تسهیلات را از آن خود ساخت.

همچنین برای تعمیر واحد های صنعتی - معدنی ۶۰۰ میلیارد تومان با سهم ۰.۴ درصدی از مجموع کل در دوره هفت ماهه امسال تخصیص یافت.

علاوه براین به منظور توسعه واحد های مزبور در دوره این گزارش ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان صرف شد که ۱۲.۸ درصد از مجموع تسهیلات را جذب کرد که این رقم بعد از سرمایه درگردش، رتبه دوم را از نظر جذب منابع  از آن خود ساخت.

براساس آمار مورد بررسی در هفت ماهه ۹۸ برای خرید کالای شخصی واحد های صنعتی و معدنی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که این رقم ۲.۵ درصد از مجموع تسهیلات پرداختی را دربر می گیرد.

تسهیلات پرداختی برای خرید مسکن در بخش صنعت و معدن در دوره این گزارش ۶۰۰ میلیارد تومان بود که ۰.۴ درصد از مجموع منابع تخصیصی را شامل شد.

سایر بخش های صنعت و معدن هم یک‌هزار میلیارد تومان از تسهیلات اختصاصی در هفت ماهه امسال را جذب کردند که ۰.۷ درصد از کل را در برگرفت.