۰ نفر

بسیج امکانات وزارت صمت برای کمک به زلزله‌زدگان

۱۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۳۱
کد خبر: 393053
بسیج امکانات وزارت صمت برای کمک به زلزله‌زدگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان شهرستان میانه، از بسیج امکانات این وزارتخانه برای کمک به حادثه‌دیدگان خبرداد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رضا رحمانی روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: همه واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری با تمام توان خود برای رفع نیازهای مناطق زلزله‌زده همکاری می‌کنند و ما نیز از هیچ کمکی مضایقه نخواهیم کرد.

وی افزود: آمار دقیقی از خسارات در مناطق زلزله‌زده نداریم و در حال حاضر امدادرسانی و نجات هموطنان در اولویت است و کار پاکسازی مناطق زلزله‌زده به زودی باید انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه رئیس جمهوری، معاون اول و وزیر کشور از بدو حادثه پیگیر امور بودند، اظهار کرد: معاون اول و وزیر کشور دستورهای لازم را داده‌اند و بنده نیز به عنوان جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی در آذربایجان شرقی پیگیر امور خواهم بود.

رحمانی با تاکید بر اینکه آرامش در مناطق زلزله‌زده باید حفظ شود، اضافه کرد: همه امکانات باید بسیج و آرامش باید حفظ شود تا امدادگران کار خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سفر امروز خود را برای پیگیری امور در مناطق زلزله‌زده لغو کرده‌ام، گفت: امروز قرار بود در میز سوم نهضت ساخت داخل در حوزه خودرو و مس، کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و اختتامیه رینوتکس ۲۰۱۹ شرکت کنم که متاسفانه این حادثه اتفاق افتاد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که امروز برای شرکت در آئین اختتامیه هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی و چند جلسه دیگر به تبریز سفر کرده بود، به دنبال وقوع زمین‌لرزه در شهرستان میانه که به جان باختن تعدادی از هموطنان منجر شد، برنامه‌های خود را لغو و به این شهرستان سفر کرد.

بر اساس این گزارش، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، ‌ زنجان و اردبیل را نیز لرزاند.

تاکنون ۶ نفر بر اثر این زمین لرزه جان خود را از دست داده اند و بیش از ۳۰۰ نفر مصدوم شده اند که ۲۲ نفر از مصدومان بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

از ۸۰ روستای زلزله زده در منطقه تاکنون ۷۸ روستا ارزیابی شده اند و کار اسکان اضطراری در منطقه نیز آغاز شده است.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.