۰ نفر

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت

صنایع غذایی و آشامیدنی 8درصد از ارزش صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است/ کاهش اسید ترانس روغن نباتی به کمتر از 2درصد

۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبر: 392196
صنایع غذایی و آشامیدنی 8درصد از ارزش صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است/ کاهش اسید ترانس روغن نباتی به کمتر از 2درصد

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: حدود 8درصد از ارزش صادرات غیرنفتی کشورمتعلق به صنعت غذا وآشامیدنی است و بدین معنا است که صنعت غذا تا انتهای زنجیره کامل شده و خودرا با اصول نوین بازار یابی منطبق کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی ، در همایش روز جهانی غذا که در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع تغذیه ای کشور برگزار شد با بیان این مطلب گفت:در آخرین شاخصی که گرسنگی جهانی غذا منتشر کرده است، از سال 1992 میلادی تا سال 2019 این شاخص از 17.5 به 7.9کاهش پیدا کرده است و این نشان دهنده پیشرفت قابل توجه کشور در بهبود وضعیت گرسنگی است.

وی ادامه داد:کمتر از یک سوم غذای کشور در حوزه صنعت غذای کشور، فرآوری می شود و بیش از 2 سوم به صورت مصارف تازه خوری یا سایر به بهره برداری می رسد و استفاده می شود.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه اسید ترانس در روغن نباتی بالای 10درصد بوده است ، گفت:امروزه با فعالیت ها و پیشرفت های انجام شده به کمتراز 2درصد کاهش پیدا کرده و در برنامه آینده صنعت ، زیرو ترانس دنبال می شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو وسازمان ملی استاندارد بازنگری در مصرف شکر، روغن و نمک داشته است گفت:صنعت غذای کشور بیشترین همکاری را در انطباق با استانداردهای جدید داشته است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه حدود 3 میلیارد دلار صادرات صنعت غذایی انجام می شود گفت:این رقم قابل توجهی در صادرات غیر نفتی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از لحاظ وزنی در سال 1397، 1.7 درصد از صادرات غیرنفتی مربوط به صنعت غذا و اشامیدنی بوده است اما از لحاظ ارزشی حدود 8درصدصادرات غیرنفتی متعلق است به صنعت غذا و این به معنا است که صنعت غذ تا انتهای زنجیره کامل شده و خودرا با اصول نوین بازار یابی منطبق کرده است.

نیارکی بیان کرد: این جز افتخارات ماست که بتوانیم جامعه سالم داشته باشیم و غذاهای فرا سودمند و توسعه صادرات و تثبیت اشتغال صنعتی داشته باشیم .

وی گفت:ما خودرا درراستای شعار جهانی روز غذا متعهد می دانیم و آماده همکاری و برگزاری نشست های مشترک برای این مهم هستیم.