۰ نفر

۱۵۰۰واحد راکد کشور به چرخه تولید بازمی‌گردند

۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۲۲:۰۱
کد خبر: 391539
۱۵۰۰واحد راکد کشور به چرخه تولید بازمی‌گردند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، ۱۳۰۰تا ۱۵۰۰واحد تولیدی راکد در کشور به چرخه تولید بازگردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن صالحی‌نیا شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در زنجان اظهار داشت: ۴۴ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد که از میان آن‌ها حدود ۱۰ هزار واحد به میزان ۲۳ درصد راکد است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته نیز با تلاش‌های صورت‌گرفته هفت هزار واحد در سطح کشور به چرخه تولید بازگشته‌اند.

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: ۸۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که بیش از ۹۳ درصد آن‌ها صنایع کوچک هستند.

وی تصریح کرد: باید مراقبت کنیم تا واحدی که به چرخه تولید بازمی‌گردد، فعالیت آن نیز استمرار داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی واحدها توان بازگشت به چرخه تولید را دارند اما برخی دیگر می‌توانند در زنجیره تامین واحدهای صنعتی بزرگ قرار گیرند.

صالحی‌نیا با بیان اینکه ۲۳ درصد از مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی نیز بین ۳۰ تا ۴۵ درصد فعالیت دارند، اظهار داشت: برای ارتقای ظرفیت آن‌ها نیز برنامه‌ریزی شده است و بقیه واحدها بین ۵۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص توسعه خوشه‌های صنعتی در کشور، خاطرنشان کرد: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که خوشه‌ها بر اساس موقعیت مکانی ایجاد شوند که در این راستا صدمین خوشه طی هفته‌های آتی در کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

صالحی‌نیا افزود: عارضه‌یابی، یکی از محورهای هفت‌گانه وزارت صنعت برای کمک به رونق تولید است که مطالعات لازم این موضوع برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی در حال انجام است.