۰ نفر

نیاز بخش صنعت به ۳۶۰هزار میلیارد تومان سرمایه

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۵
کد خبر: 389509
نیاز بخش صنعت به ۳۶۰هزار میلیارد تومان سرمایه

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: سرمایه در گردش موردنیاز بخش صنعت در سال ۹۸بیش از ۳۶۰هزار میلیارد تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، احمد تشکینی گفت: نسبت تسهیلات سرمایه در گردش اعطایی به تسهیلات سرمایه در گردش موردنیاز بخش صنعت و معدن طی دوره ۹۶-۱۳۹۳، به طور متوسط حدود ۷۵ درصد بوده است و این به آن مفهوم است که حدود ۷۵ درصد از سرمایه در گردش مورد نیاز این بخش، طی دوره مذکور توسط سیستم بانکی تامین شده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: نسبت مذکور در سال ۱۳۹۷ به ۵۷ درصد کاهش یافته است که نشان می­‌دهد ۵۷ درصد از سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت و معدن در این سال، توسط سیستم بانکی تامین شده؛ البته عمده دلیل این کاهش آن است که در سال ۱۳۹۷ میزان تسهیلات اعطایی ۲۰ درصد بوده؛ ولی هزینه‌های تولید ۶۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: سرمایه در گردش موردنیاز بخش صنعت در سال ۱۳۹۸ برای حفظ وضع موجود ۳۶۱ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که نیازمند پشتیبانی نظام بانکی جهت تامین این حجم از منابع با هدف حفظ تولید و اشتغال کشور است.

گفتنی است سرمایه در گردش اعطایی به بخش صنعت و معدن در ۴ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ معادل ۴۹ هزار میلیارد تومان بوده است.